کد خبر: ۲۰۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
دبیر مجمع تشخیص مصلحت:
محسن رضایی با بیان اینکه برای تحرک اقتصاد باید ایالت‌های اقتصادی در کشور ایجاد شود، افزود: اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری آن را ابلاغ کردند، یک سند زیرساختی است که همه امور کشور باید بر اساس آن برنامه‌ریزی شود.
ناطقان: محسن رضایی ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از یک مرکز خیریه در زنجان، در جمع خبرنگاران افزود: بیانیه گام دوم رهبر انقلاب سنگ بنایی برای سیاست گذاری کلان کشور خواهد بود و چشم انداز روشن برای رسیدن به یک تمدن بزرگ اسلامی - ایرانی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب در صدر سیاست‌های مجمع تشخیص مصحلت نظام در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مهمترین هدف و اولویت اصلی در مجمع تشخیص مصلحت نظام بود، افزود: در تلاش هستیم سیاست‌های کلی نظام را در چارچوب گام دوم انقلاب به رهبری پیشنهاد کنیم.‌

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برای تحرک اقتصاد باید ایالت‌های اقتصادی در کشور ایجاد شود، افزود: اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری آن را ابلاغ کردند، یک سند زیرساختی است که همه امور کشور باید بر اساس آن برنامه‌ریزی شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر افزایش روند نظارت بر اداره کشور، یادآور شد: بعد از تشکیل هیئت عالی نظارت به دستور رهبری برای بررسی موضوعات بین‌المللی از جمله FATF وCFT و پالرمو نظارت در کشور افزایش یافته که در این زمینه مجمع تشخیص ۱۱ سوال از دولت مطرح کرده که هنوز پاسخی دریافت نشده است. نظارت بر سیاست‌های اصل ۴۴ و همچنین نظارت بر تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از دیگر کارهای مهم مجمع است که با تنظیم گزارشات آن در ۶ ماه آینده هرگونه انحراف به مسئولین گوشزد خواهد شد.

رضایی با بیان اینکه ایران ثروت عظیمی به لحاظ نقدینگی و دارایی دارد و به لحاظ میزان نقدینگی و ثروتی که دارد، کشوری بی‌نظیر است، متذکر شد: ولی در این بین مهم است که ثروت غیر مولد وارد چرخه تولید شده و نقدینگی عظیمی که در بین بانک‌ها می‌چرخد و نرخ سود بانکی را بالا برده است، به سمت تولید هدایت شود.

رضایی خاطرنشان کرد: با تحرک واحدهای کوچک و متوسط و فعالیت‌های اقتصادی خانگی می‌توان تحرکی را هم در کوتاه‌مدت و هم در بلندمدت در اقتصاد شاهد باشیم هرچند که معتقدم باید ایالت‌های اقتصادی در ایران راه‌اندازی شود و به استان‌ها اختیار داده شود. هیچ دلیلی ندارد که مسائل جزئی از استان‌ها برای مطرح شدن به سطح کلان کشوری بیاید به همین دلیل باید هرچه زودتر ایالت‌های اقتصادی در کشور ایجاد شود.

رضایی در ادامه با بیان اینکه سلامت در حوزه اقتصاد مقاومتی، فصل مهمی از سند توسعه است، افزود: باید دولت و مجلس سلامت را در حوزه اقتصاد مقاومتی بازتعریف کرده و از مردم نیز در بحث پیشگیری و درمان استفاده کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مهم‌ترین عنصر اقتصاد مقاومتی حضور و مشارکت مردم در صحنه اقتصادی است، گفت: سلامت نیز بخشی است که مردم می‌توانند در آن تاثیر بسزایی داشته باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تاکید بر اینکه تامین امنیت خلیج فارس به عنوان یک اصل مهم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی مطرح است و در این زمینه همواره موفق بوده است، گفت: خلیج‌فارس یکی از امن‌ترین نقاط منطقه است.

رضایی افزود: با وجود اینکه در عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و یمن ناامنی وجود دارد ولی در خلیج‌فارس امنیت در حد بسیار مطلوب است.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین