کد خبر: ۲۰۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
وزیر علوم با اشاره به عدم تحصیص بخشی از اعتبارات صندوق رفاه دانشجویان در سال گذشته، گفت: متاسفانه بنیه این صندوق در حوزه اعتبارات کاهش یافته است.
ناطقان: دکتر منصور غلامی ضمن بیان این مطلب به تشریح ارائه تسهیلات به دانشجویان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدیدپرداخت و اظهار کرد: به دلیل اینکه سال گذشته بخشی از  اعتبارات صندوق رفاه دانشجویان از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت نشده است لذا بنیه این صندوق برای سال جاری برای ارائه خدمات دانشجویی بیشتر، مقداری ضعیف شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: البته صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در سال جاری مبلغ پرداخت وام دانشجویی را افزایش داده است اما به دلیل مشکل اعتباری برای افزایش مبلغ سایر وام‌ها احتیاط می شود.

وزیر علوم تاکید کرد: اگر بعد از پرداخت وام دانشجویی اعتبار کافی در صندوق رفاه دانشجویان باقی بماند مبلغ سایر وام‌ها و تسهیلات دانشجویی نیز افزایش خواهد یافت. اما ابتدا باید هزینه های سال جاری را در اولویت قرار داد.

این سخنان وزیر علوم در حالی عنوان می‌شود که پیش از این ناصر مطیعی رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، در گفت‌وگو با ایسنا منابع مالی صندوق در شرایط فعلی را محدود توصیف کرده و گفته بود که در شرایط اقتصادی فعلی تلاش می‌کنیم برنامه‌هایی که برای دانشجویان اولویت بیشتری دارند را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به جزییات طرح افزایشی وام مسکن دانشجویان متاهل در مجلس شورای اسلامی گفته بود: وام مسکن دانشجویان اعم از دانشجویان متاهل و مجرد در سال جاری افزایشی نداشته است و فقط توانستیم دو نوع وام شهریه و ضروری را افزایش بدهیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین