کد خبر: ۲۰۴۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
سرهنگ نوروزی گفت: برخی از اپراتورها بدون حضور شخص اقدام به ثبت و راه اندازی سیم کارت می کنند و در همین راستا از وزارت ارتباطات می خواهیم تا فکری به حال این موضوع کند.
ناطقان: سرهنگ مصطفی نوروزی رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا در پاسخ به این پرسش که آیا سیم‌کارت بدون هویت در کشور موجود هست یا خیر، بیان داشت: سیم‌کارت بدون هویت در شبکه ارتباطی کشور وجود ندارد ولی متأسفانه برخی دفاتر و نمایندگی‌های اپراتور تلفن همراه بدون حضور شخص و ارائه مدارک اقدام به ثبت سیم‌کارت به نام افراد می‌کنند.

سرهنگ نوروزی در ادامه به شهروندان توصیه کرد: از ارائه تصاویر مدارک هویتی خود به مراجع غیررسمی خودداری کنند زیرا در صورت مفقودی سیم‌کارت و یا ارائه سیم‌کارت خود به دیگران، تمام مسئولیت قانونی با فردی می‌باشد که سیم کارت به نام او است.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا اشاره کرد: هموطنان عزیز در صورت مفقودی سیم‌کارت‌شان در اسرع وقت اقدام به سوزاندن سیم‌کارت و یا مسدود کردن آن نمایند.

این مقام انتظامی افزود: شهروندان عزیز می‌توانند با ارسال کد ملی به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۰ یا گرفتن استعلام از وب‌سایت CRA.IR از تعداد سیم‌کارت‌هایی که به نامشان است مطلع شوند و اگر از سیم‌کارت‌هایشان و یا مدارک هویتی‌شان سوءاستفاده شده مطلع شوند و برای طرح شکایت و مسدود کردن سیم‌کارت اقدام کنند.

سرهنگ نوروزی در پایان گفت: همانطور که می‌دانیم نظارت بر سیم‌کارت‌ها از طریق وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات است لذا از وزارت ارتباطات خواهانیم فرآیند ثبت نام و صدور سیم‌کارت را با احراز هویت از طریق مکانیزم‌های بیومتریک راه‌اندازی نماید تا دیگر شاهد تخلفات و مشکلات این چنینی نباشیم. همچنین هموطنان عزیز در صورت مواجه شدن با هرگونه تخلفی می‌توانند آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir گزارش نمایند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین