کد خبر: ۲۰۴۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
تدارک موزه سینما به مناسبت فرارسیدن روز ملی سینما برنامه‌هایی را تدارک دیده است.
ناطقان: به نقل از روابط عمومی موزه سینما، با توجه به مصادف شدن روز ملی سینما با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)  و شهادت حضرت امام زین العابدین (ع) برنامه‌های تدارک دیده شده برای روز ملی سینما روز جمعه ۲۲ شهریورماه برگزار می‌شود.

بازدید از تالارهای موزه سینمای ایران در روزهای پنجشنبه ۲۱ شهریورماه و جمعه ۲۲ شهریورماه ازساعت ۹ الی ۱۹  به صورت رایگان خواهد بود. (آخرین ورود به تالارهای موزه ساعت ۱۸)

فیلم «تمرین آخر، تعزیه حر دلاور» ساخته ناصر تقوایی روز جمعه ۲۲ شهریور ساعت ۱۹ در سالن سینمافردوس برای علاقمندان به نمایش درمی‌آید.

«تمرین آخر؛ تعزیه حر دلاور» که در سال ۱۳۸۳ ساخته شده مستندی است از تمرین تعزیه حر دلاور که متن آن در اوایل دوره قاجار توسط «میرعزای کشی» مشهور به «کاشانی» نوشته شده است. «تقوایی» در این مستند توانسته ترکیبی از جنبه‌های مختلف تعزیه، موسیقی، آواز، روایت و بازیگری خاص تعزیه را عرضه کند. این فیلم برای ثبت هنر تعزیه در فهرست میراث جهانی به یونسکو ارسال شد.

همچنین برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع سینما، حضورسینماگران ، هنرمندان و پیشکسوتان سینما، حضورهنرمندان نقاش برای تصویرگری سینماگران حاضر در این مجموعه فرهنگی و نمایش نخستین تصاویرسینمای ایران « فیلم‌های میرزا ابراهیم خان عکاس باشی» در محوطه باز از دیگر برنامه‌های موزه سینما در روزجمعه ۲۲ شهریور است.

منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین