کد خبر: ۲۰۴۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
سفیر کشورمان در لندن تاکید کرد: نفت‌کش آدریان دریا، نفت خود را در دریا به یک شرکت خصوصی فروخته و هیچ تعهدی را نقض نکرده است.
ناطقان: حمید بعیدی نژاد در حساب توئیتری خود با اشاره به دیدارش با وزیر خارجه انگلیس نوشت: "در جلسه امروز با وزیر خارجه انگلیس، تاکید گردید که اقدام مقامات انگلیس علیه نفتکش حامل نفت ایران خلاف حقوق بین الملل بود. تحریم‌های اتحادیه اروپا قابل تعمیم به کشورهای ثالث نیست. علیرغم تهدیدات بیشمار آمریکا، نفت‌کش نفت خود را در دریا به یک ‌شرکت خصوصی فروخت و تعهدی را هم نقض نکرده است".

روز گذشته نیز یورونیوز در گزارشی اظهار داشت که وزارت امور خارجه انگلیس سفیر کشورمان در لندن را به دلیل شایعات پخش شده در خصوص رفتن نفت نفتکش «آدریان دریا ۱» به سوریه احضار کرده است.

دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای ادعا کرد: ایران نشان‌ داده که به ضمانت خودش در خصوص «آدریان دریا ۱» بی‌اعتنا است. فروختن نفت به بشار اسد، نشانگر الگوی رفتاری ایران در خصوص برهم زدن امنیت منطقه است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین