کد خبر: ۲۰۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
چهارآیین از افت ۱۰۰ تا ۱۵۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده ۹ هزار و ۲۵۰ و مرغ گرم ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان است.
ناطقان: برومند چهارآیین عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۲۵۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان است.

وی افت تقاضا را دلیل اصلی کاهش ۱۵۰ تومانی نرخ مرغ زنده و ۱۰۰ تومانی مرغ گرم اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی قیمت برای تا پایان هفته کمی دشوار است چرا که اعلام بار در استان‌ها با یکدیگر تفاوت دارد.

چهار آیین ادامه داد: بر اساس پیش بینی‌های قبلی از اواسط شهریور به سبب اختصاص بخشی از درآمد خانوار به خرید لوازم‌التحریر قیمت مرغ گرم با روند نزولی در بازار روبه رو خواهد شد.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه ماهانه ۱۱۰ تا ۱۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی باید در واحد‌های مرغداری صورت گیرد بیان کرد: اگر تقاضا برای جوجه ریزی پایین‌تر از این مقدار باشد بدون تردید این امر بر افت قیمت جوجه و زیان تولیدکنندگان دامن می‌زند.

وی با انتقاد از افت قیمت جوجه یکروزه در بازار گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر قطعه جوجه یکروزه یک هزار و ۳۰۰ تومان است که با نرخ مصوب خود فاصله معناداری دارد چرا که در ماه‌های اخیر اجرای قیمت‌های دستوری بر کاهش تقاضا برای جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری دامن زده است، پیش بینی می‌شود این روند تا زمان اعلام قیمت منطقی مرغ متناسب با هزینه‌های تولید ادامه یابد.

چهار آیین در پایان با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی التهابی ندارد، تصریح کرد: هم اکنون نرخ هر کیلو ذرت در استان‌ها یک هزار و ۵۰۰ و بنادر یک هزار و ۳۵۰، کنجاله سویا ۲ هزار و ۴۰۰ و بنادر ۲ هزار و ۳۵۰ تومان است که با بازار آزاد تفاوت چندانی ندارد.
برچسب ها: تحولات ، مرغ ، بازار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین