کد خبر: ۲۰۴۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه در دولت آمریکا گفت مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور با حفظ سمت عهده دار مسئولیت مشاور امنیت ملی کاخ سفید خواهد شد.
ناطقان: «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با حفظ سمت، مسئولیت مشاور امنیت ملی کاخ سفید را نیز بر عهده می‌گیرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، تنها یک روز پس از برکناری «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، مقامات دولت از جانشینی احتمالی «مایک پمپئو» رقیب وی در کابینه خبر می‌دهند.

یک منبع آگاه در دولت آمریکا گفت پمپئو با حفظ سمت مسئولیت جان بولتون عزل شده را نیز برعهده خواهد گرفت. گزارش‌ها حاکی از اختلاف نظر گسترده بولتون با ترامپ و پمپئو بود.

این اختلاف نظر‌ها در طیف وسیعی از موضوعات خود را نشان داده و رسانه‌ای شده بودند. ترامپ شب گذشته ضمن تایید اختلاف نظر با بولتون وی را عامل مشکلات به وجود آمده در سیاست خارجی معرفی کرد.

پمپئو دومین فرد در تاریخ آمریکا است که همزمان این دو سمت را برعهده خواهد داشت. پیشتر «هنری کیسینجر» در دولت «ریچارد نیکسون» به مدت ۲ سال عهده دار دو سمت وزارت خارجه و مشاور امنیت ملی کاخ سفید بود.

کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا تاکنون به این خبر واکنش نشان نداده اند.

جان بولتون سومین مشاور امنیت ملی رئیس جمهور در دوران ریاست جمهوری ترامپ بوده است. این سمت تاکنون دو سرپرست نیز به خود دیده است.
منبع: میزان
برچسب ها: پمپئو ، جانشین ، بولتون
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین