کد خبر: ۲۰۴۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
استاندار مرکزی با اشاره به اینکه شرکت واگن پارس اراک قطعا به شرکت مپنا واگذار می‌شود، واگذاری شرکت آذرآب را مشروط به بررسی تیم کارشناسی تعیین شده طی 10 روز آینده دانست.
ناطقان: سید علی آقازاده در خصوص جلسه روز گذشته که با محوریت بررسی مشکلات صنایع بزرگ استان مرکزی و واگذاری این صنایع به شرکت مپنا برگزار شده بود، بیان کرد: در ادامه تلاش‌هایی که برای رفع مشکلات صنایع بزرگ استان همچون هپکو، آذرآب و واگن پارس در حال انجام است، جلسه با حضور مدیرعامل و تعدادی از اعضای هیات مدیره شرکت مپنا، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک کشاورزی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه مدیرعامل شرکت مپنا از نیروهای موفق استان مرکزی است و صنایع استان به ویژه آذرآب را به خوبی می‌شناسد، گفت: شرکت آذرآب اگر مدیریت قوی داشته باشد، حتما می‌تواند کامل‌کننده صنعت نیروگاهی، بویلرسازی، صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی کشور باشد، اما متاسفانه در سال‌های اخیر مدیریت قوی، فعال و پویا نداشته است.

آقازاده با بیان اینکه در این جلسه علی آبادی مدیرعامل شرکت مپنا پذیرفت که بررسی کارشناسی در خصوص آذرآب داشته باشد، افزود: تصمیم بر این شد که تیمی متشکل از معاون اقتصادی استانداری مرکزی، معاون بانک کشاورزی کشور و معاون شرکت مپنا تمامی مسائل مرتبط با آذرآب را از جمله مسائل مالی، بدهی‌ها، امور مالیاتی، طلب‌های شرکت و ظرفیت‌های موجود را طی 10 روز آینده بررسی کنند تا تصمیم نهایی اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: مدیرعامل مپنا تا حد زیادی برای پذیرفتن مدیریت آذرآب رغبت نشان داد، اما همه چیز به بررسی 10 روز آینده موکول شد.

استاندار مرکزی در خصوص دیگر صنایع استان مرکزی با بیان اینکه واگن پارس قطعا به مپنا واگذار می‌شود و حتی مدیرعامل این شرکت گفت که اگر فردا مسائل حقوقی و قانونی حل شود، مپنا آمادگی تحویل گرفتن واگن پارس را دارد، اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت آذرآب را دنبال می‌کنیم، برای هپکو مدیرعامل جدید انتخاب شده است و برنامه‌های خوبی را مدنظر دارند به همین دلیل فعلا پیگیر حل بحران مدیریتی آذرآب هستیم و اگر شرکت مپنا 10 روز آینده مدیریت آذرآب را قبول کرد،  پس از آن بحث هپکو با جدیت بیشتر پیگیری می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین