کد خبر: ۲۰۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۳
مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: آفتابگردان، منبع غنی از انرژی بوده و باعث کاهش کلسترول می‌شود.
ناطقان: گیاهان دارویی ذخایر ارزشمند خراسان جنوبی به‌شمار می‌روند که علاوه بر حفاظت و احیاء، بهره‌برداری صحیح از آن در عرصه‌های منابع طبیعی، سبب بهبود سطح سلامت و ارتقاء کیفیت زندگی مردم می‌شود.

در حال حاضر در خراسان جنوبی 1500 گونه گیاهی شناسایی شده که از این تعداد 800 گونه گیاهی مفید تولید می‌شود که باید در زمینه فرآوری این گیاهان سرمایه‌گذاری شود.  

محسن پویان، مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان‌ جنوبی به خبرنگار ما گفت: دانه آفتابگردان مدر و نرم کننده سینه است.

وی ادامه داد: این گیاه برای رفع ناراحتی‌های حنجره و صاف کردن صدا مفید بوده و برای تسکین سرفه اثربخش است.

این پژوهشگر گیاهان دارویی با بیان اینکه آفتابگردان برای خنثی کردن سم عقرب مفید است، افزود: گل آفتابگردان برای رفع طنین صدا در گوش موثر بوده و تخم آن حاوی ویتامین است.

پویان با اشاره به اینکه این گیاه برای کمبود آهن بدن مفید است، تصریح کرد: آفتابگردان، منبع غنی از انرژی بوده و ضد التهابی قوی است.

وی اظهار کرد: مصرف تخمه آفتابگردان(بدون نمک) برای دوران بارداری مفید بوده، باعث کاهش کلسترول می‌شود و فشار خون بالا را کاهش می‌دهد.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان‌ جنوبی بیان کرد: مصرف این گیاه، پوست را در مقابل پرتوهای مضر حفظ کرده و در درمان برونشیت نیز مفید است.

پویان با اشاره به اینکه این گیاه از سرطان پیشگیری کرده و مقوی اعصاب و استخوان‌ساز است، یادآور شد: مقدار مصرف آن روزی نیم پیمانه 100 تا 150 گرمی است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین