کد خبر: ۲۰۴۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس:
محمدرضا تابش گفت: اعتماد به مبارزه با فساد جزو آرمان‌های انقلاب اسلامی است، اما باید با ریشه‌ها برخورد کرد. امکان ندارد فسادی اتفاق بیفتد و به یک کانون قدرت وصل نباشد.
ناطقان: محمدرضا تابش، نماینده اردکان و نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، با اشاره به روند کنونی بررسی پرونده مفسدان اقتصادی و برگزاری دادگاه‌ها به صورت علنی، گفت: اعتماد به مبارزه با فساد جزو آرمان‌های انقلاب اسلامی است، اما باید با ریشه‌ها برخورد کرد. امکان ندارد فسادی اتفاق بیفتد و به یک کانون قدرت وصل نباشد.

 

او ادامه داد: باید با پدیده فساد به صورت ریشه‌ای برخورد کنیم و من با این شیوه در مواجهه با فساد اقتصادی موافق هستم، اما مخالف پرداختن به مظاهر هستم. البته نه اینکه به صورت کلی به این موضوع نپردازند، اما با اینکه در بوق و کرنا کنند و در نهایت چیزی از آن پرونده بیرون نیاید مخالف هستم. نباید این‌گونه باشد که موضوعی مطرح شود اما نتیجه‌ای به دنبال نداشته باشد، افکار عمومی را راضی نکند و موجب افزایش بی‌اعتمادی مردم به حاکمیت شود.

 

این نماینده مجلس در توضیح اینکه «آیا برخوردهای کنونی با فساد شائبه سیستماتیک بودن فساد را در جامعه افزایش نمی‌دهد»، گفت: علنی برگزار کردن دادگاه مفسدان اقتصادی موجب ایجاد شائبه سیستماتیک بودن فساد در اذهان عمومی نمی‌شود. رئیس قوه قضاییه تغییر کرده و جوان است. آقای رئیسی به سیستم قضایی وارد است و یکی از مطالبات مردم و مقام معظم رهبری مبارزه با فساد بوده و اهتمام به این مساله به همین خاطر است. اما اگر در امر مبارزه با فساد با ریشه‌ها برخورد نکنیم، راه به جایی نمی‌بریم و افکار عمومی هم آگاه نخواهند شد.

 

تابش در پایان، درباره راهکار مبارزه با ریشه‌های فساد اقتصادی، گفت: در دولت آقای خاتمی مطالعات بسیار وسیعی صورت گرفته بود مبتنی بر اقداماتی که سازمان‌های ضد فساد در عرصه بین‌الملل انجام داده‌اند. این مطالعات هم آماده و مشهود است و می‌توانند از آن مطالعات و اقدامات خوبی که در کشورهای در حال توسعه و توسعه‌یافته انجام شده بود و موفقیت‌ها‌یشان الگو بردارند. با توجه به مسائل و موضوعاتی که در کشور ما حائز اهمیت است، باید مبارزه با فساد را ساماندهی کنند که هم نتیجه مطلوب و قدرت بازدارندگی داشته باشد و هم افکار عمومی راضی باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین