کد خبر: ۲۰۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
معاون وزیر دفاع عربستان به دستور محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور با عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن دیدار کرد "تا بر حمایت کشورش از وی و دولتش تاکید کند".
ناطقان: به نقل از الیوم السابع، خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان در توییتی نوشت، به دستور محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور با عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن دیدار کرد "تا بر حمایت کشورش از وی و دولتش برای حفاظت از یمن و برقراری مجدد امنیت و ثبات در این کشور تاکید کند".

وی در ادامه نوشت، این دیدار مفید و مثبت بود و طی آن روابط میان دو کشور، شراکت استراتژیک، اهمیت گفت‌وگو برای حل مسائل داخلی در یمن، ادامه همکاری و هماهنگی برای مقابله با جنبش انصارالله، مبارزه با تروریسم و تامین امنیت کشتی‌رانی مورد بررسی قرار گرفت.

از سوی دیگر، ارتش دولت مستعفی یمن تجهیزات نظامی گسترده‌ای به استان ابین در جنوب یمن که تحت کنترل این نیروها و نیروهای شورای انتقالی جنوب است، روانه کرد.

در این راستا، یک منبع نظامی یمنی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، ارتش دولت مستعفی خودروهای نظامی پی‌تی‌آر، خودروهای زرهی و ده‌ها تن سرباز از استان مارب در شمال شرق یمن را به شهر شقره در منطقه خنفر واقع در شرق ابین منتقل کرد.

یک منبع محلی در ابین نیز اعلام کرد، شورای انتقالی جنوب یمن چند ساعت پس از ورود تجهیزات نظامی از جمله مین‌ها با هدف سنگ‌اندازی در برابر هرگونه تلاش برای پیش‌روی ارتش دولت مستعفی به سمت زنجبار، نیروهایش را به خودروهای زرهی و نیروهای بیشتر در وادی حسان در شرق زنجبار و دیگر مناطق خنفر مجهز کرد.

به گفته این منبع، در میان تنش‌ها در عدن و احتمال حمله گسترده‌ ارتش دولت مستعفی برای پس‌گیری زنجبار، نیروهایی که به شقره رسیدند، در تعدادی از پایگاه‌های هم‌مرز با نقاط تماس میان نیروهای کمربند امنیتی و ارتش دولت مستعفی در منطقه خنفر مستقر شدند.

عربستان و امارات که ستون فقرات ائتلاف عربی را تشکیل می‌دهند و از سال ۲۰۱۵ در یمن دست به عملیات نظامی می‌زنند، روز یکشنبه در بیانیه مشترکی بر اهمیت توقف کامل هرگونه اقدامات و فعالیت‌های نظامی در جنوب یمن تاکید کردند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین