کد خبر: ۲۰۴۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی از بازگشایی سامانه ثبت‌نام بیمه سلامت در مهرماه امسال خبر داد و گفت: به‌زودی دستورالعمل نحوه و مبلغ پرداخت اقساطی سرانه بیمه سلامت ابلاغ می‌شود.
ناطقان: علی اربابی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان‌جنوبی از بازگشایی سامانه ثبت‌نام فاقدین بیمه سلامت خبر داد و گفت: افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند از مهرماه تا پایان سال جاری می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به بیمه کردن خود اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه از زمان ثبت‌نام تا دریافت دفترچه بیمه خدمات درمانی سلامت ۱۰ روز زمان می‌برد، افزود: این فاصله زمانی بخاطر استعلامات گرفته‌شده از بانک اطلاعات ایرانیان وزارت رفاه می‌باشد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی تصریح کرد: بر اساس آئین‌نامه بند «الف» ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه بیمه اجباری سلامت برای آحاد ایرانیان صادر می‌شود و افراد طبق ارزیابی وُسع دریافت حقوق ماهیانه، سرانه حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند.

اربابی یادآور شد: سرانه پرداخت حق بیمه سلامت برای دهک‌های یکم، دوم و سوم درآمدی توسط دولت پرداخت می‌شود و آن‌دسته از خانوارهایی‌که درآمدشان بین ۴۰ درصد حداقل حقوق اداره‌کار است در دهک چهارم قرار می‌گیرند و باید ۵۰ درصد سرانه بیمه سلامت را پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: آن دسته از افرادی که درآمد خانوارشان توان مالی کافی دارند و یا حقوق دریافتی آنان بیش از حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار باشد در دهک‌های پنج به بالا قرار می‌گیرند و باید سرانه کامل حق بیمه را پرداخت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی در خصوص آخرین وضعیت افراد تحت پوشش بیمه سلامت توضیح داد: حدود ۸۵ درصد جمعیت کشور به صورت رایگان بیمه هستند که این افراد در صندوق بیمه روستاییان و صندوق بیمه همگانی سلامت قرار دارند.

اربابی از آئین‌نامه مربوط به تقسیط پرداخت حق بیمه سلامت خبر داد و گفت: ظرف یک ماه آینده دستورالعمل نحوه و مبلغ اقساط بیمه سلامت توسط سازمان ابلاغ و اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت دولت الکترونیک بیمه سلامت در خراسان‌جنوبی و صدور چهار هزار نسخه الکترونیکی در این سامانه  گفت: زیرساخت این سامانه در شهرستان‌های سرایان، فردوس و بشرویه فراهم شده و از مهرماه امسال نیز رسیدگی الکترونیکی اسناد بستری بیمارستان رازی بیرجند نیز فعال می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی در ارتباط با پرداخت مطالبات مراکز درمانی و خدمات بهداشتی اظهار داشت: مطالبات بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی استان تا پایان اردیبهشت‌ماه بصورت کامل و همچنین ۷۰ درصد خردادماه امسال پرداخت شده که در مجموع ۲۵ میلیارد تومان می‌باشد.

اربابی ادامه داد: مطالبات مراکز درمانی و خدماتی دولتی، خصوصی، آزمایشگاهی و مطب پزشکان تا پایان خردادماه که مبلغی حدود چهار میلیارد تومان می‌باشد، پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: مطالبات چهار میلیارد تومان داروخانه‌های دولتی و خصوصی خراسان‌جنوبی تا پایان تیرماه واریز شده و همچنین مطالبات هفت میلیارد تومان بیمه سطح یک روستائیان و عشایر نیز بصورت علی‌الحساب۸۰ درصدی تا پایان تیرماه تسویه شده است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین