کد خبر: ۲۰۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
نرخ بیکاری در انگلیس به ۳.۸ درصد کاهش یافت.
ناطقان: به نقل از تریدینگ اکونومیکس، نرخ بیکاری انگلیس در سه ماهه منتهی به ژوئیه به ۳.۸ درصد کاهش یافت که کمترین نرخ بیکاری ثبت شده از دسامبر ۱۹۷۴ تاکنون و ۰.۱ درصد کمتر از نرخ قبلی پیش بینی شده است.

طی این مدت شمار افراد بیکار با ۱۱ هزار نفر کاهش به ۱ میلیون و ۲۹۴ هزار نفر رسیده است در حالی که شمار افراد شاغل در همین بازه زمانی با ۳۱ هزار نفر افزایش به ۳۲ میلیون و ۷۷۷ هزار نفر رسیده است.

نرخ مشارکت در بازار کار انگلیس برای افراد بین ۱۵ تا ۶۴ سال به ۷۶.۱ درصد رسیده است که ۰.۶ درصد بیش‌تر از رقم بازه مشابه در سال قبل است. در حال حاضر ۸۰.۲ درصد مردان در سن کار انگلیسی و ۷۲.۱ درصد زنان در سن کار این کشور دارای شغل تمام وقت یا پاره وقت هستند. در مقایسه با سال قبل، شمار شاغلین مرد ۸۶ هزار نفر و شمار شاغلین زن ۳۶۹ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

از سوی دیگر طی این مدت رشد دستمزدها به ۴ درصد افزایش پیدا کرده است که بالاترین رقم ثبت شده در نوع خود از سال ۲۰۰۸ تاکنون محسوب می‌شود. بدون احتساب پاداش‌ها نیز رشد دستمزدها ۳.۸ درصد بوده است که از قبل بحران مالی ۲۰۰۸ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

استفان کلارک، کارشناس مسائل اقتصادی در مؤسسه "فاندیشن رزولوشن" گفت: بازار کار انگلیس نسبت به افزایش تنش‌های اقتصادی در این کشور بی اعتنا بوده است. آن چه از داده‌های مرکز آمار استنباط می‌کنیم این است که نرخ بیکاری زنان به پایین‌ترین سطح خود از سال ۱۹۷۱ رسیده است بدون آن که در سطح دستمزدها تغییری ایجاد شود.

متوسط نرخ بیکاری در انگلیس در بازه زمانی ۱۹۷۱ تا ۲۰۱۹ معادل ۶.۹۷ درصد بوده است که بالاترین نرخ ثبت شده مربوط به فوریه ۱۹۸۴ با ۱۲ درصد و کمترین نرخ ثبت شده مربوط به نوامبر ۱۹۷۳ با ۳.۴ درصد بوده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین