کد خبر: ۲۰۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
داستان شروع ناامید کننده استقلال تهران در چند فصل گذشته تمامی ندارد و امسال این سناریو به شکل بدتری در حال تکرار است.
ناطقان: «علیرضا منصوریان»، «وینفرد شفر» و «آندره استراماچونی» نام‌هایی هستند که در چهار فصل گذشته لیگ را با استقلال شروع کرده و امیدهای زیادی برای کسب عنوان قهرمانی داشتند اما واقعیت آنان از نخستین هفته های لیگ برتر شروع شد و هواداران این تیم، در سکانس‌های نخست پایان داستان فصل‌های متوالی ناکامی استقلال را پیش بینی می‌کردند.

 


اگر در فصل شانزدهم استقلال با منصوریان امید فراوانی برای فتح لیگ داشت اما بازی استقلال برابر نفت تهران و اشتباه «محمدحسین کنعانی‌زادگان» در دفع توپ این تیم را در بحران فرو برد، بحرانی که منصوریان نزدیک به ۱۸ ماه با آن دست به گریبان بود و در نهایت نتوانست بر آن غلبه کند؛ او جای خود را به شفر داد. پیرمرد آلمانی نیز تجربه ای بهتر از منصوریان نداشت و در نهایت دست خالی تهران را ترک کرد. با رفتن او زمزمه های مربی با دانش خارجی برای آبی پوشان در فضای رسانه ای کشور منتشر شد و مسوولان مرد ایتالیایی را بر مسند کادر فنی گماردند. انتخابی که شروع آن خوب اما سرمربی سابق اینترمیلان مانند فرمانده‌ای بدون پیاده نظام بود. ژنرال های استقلال یکی پس از دیگری رفتند و تیم استراماچونی از ستاره خالی شد.

فتحی و سایر مسوولان بدون در نظر گرفتن نیازهای تیم و تشخیص سرمربی، هر روز با یک بازیکن بی نام و نشان قرارداد امضا کردند؛ قراردادهایی که در نهایت صدای مرد ایتالیایی را درآورد و او ضرب‌العجل ۴۸ ساعته به مدیران تیم داد.

هر چند که این مساله در پشت درهای بسته حل و آندره در استقلال ماندنی شد اما تمام رفتار و حرکات این مربی حکایت از یک نارضایتی پنهان در استقلال دارد که وی به دنبال یافتن راهی برای فرار از آن است. سرمربی سابق اینتر میلان نمی‌خواهد تمام اعتبار مربیگری و فوتبال خود را به پای تصمیمات ورزشی و غیر ورزشی مدیران آبی قربانی کند به همین دلیل او برای فرار از گرداب بحرانی استقلال، تلاش زیادی برای نتیجه‌گیری یا حفظ نتیجه در زمین ندارد. شاید اگر پس از تساوی برای فولاد خوزستان، مدت زمان ویزای کاری این مربی به پایان نرسیده بود اکنون نام استراماچونی تنها در حافظه رسانه‌ها وجود داشت.

    بیشتر بخوانید:
    واکنش زرینچه به نتایج ضعیف استقلال

گلایه استراماچونی بدون شک بی دلیل نیست بلکه وی این روزها خاطراتی را به مدیران یادآور می کند که آنان بی‌توجه به نیازهای تیم در حال امضای قرارداد بودند. استقلال در سه هفته نخست بدون شک چوب نقل و انتقالات را خواهد خورد، اشتباهی که تیم را از ستاره خالی کرد. مدیران آبی با چشم پوشی از برخی ستاره‌های سابق، به شرط و شروط برخی از بازیکنان تن دادند تا چنین شرایطی بر تیم حکم فرما شود.  

هفته چهارم باید دربی برگزار شود استقلال در سه هفته نخست در برابر تیم های متوسط و ضعیف لیگ رنگ برد را ندیده است. با این شرایط روحی و روانی این تیم باید بازی بزرگ را در هفته‌های نخست برگزار کند و باید کادر فنی و مدیریت چاره اندیشی کنند تا از وقوع فاجعه در ان بازی جلوگیری به عمل آید زیرا استراماچونی به بازیکنان اعتمادی ندارد و ادعا می کند با تک مهاجمی به نام «شیخ دیاباته» بازی خواهد کرد و برخی از بازیکنان دیگر قدرت تهاجمی ندارد. این اظهار نظرها بیش از آنکه روحیه دهنده باشد تحقیر کننده دیگر بازیکنان تیم است. تاکید مرد ایتالیایی بر مهاجم خارجی خود در حالی است که این روزها «مهدی قائدی» جوان مرد نخست میدان های این تیم به شمار می‌رود.

شرایط در دروازه استقلال برخلاف سال های گذشته به شدت متزلزل است. اگر این تیم در فصل هجدهم با ۱۳ گل خورده بهترین خط دفاعی را داشت اما این تیم در سه هفته نخست ۲۳ درصد گل های سال گذشته را دریافت کرده است. «سیدحسین حسینی» بدون رقیب در قفس توری به هیچ توپی «نه» نخواهد گفت. رحمتی رفته است و روزهای خوبی را با پدیده سپری می کند اما حسینی که خود را در تلف شده در سایه کاپیتان سابق استقلال می‌دانست در سه بازی سه گل دریافت کرده است تا رکورد دار کلین شیت فوتبال ایران این روزها در بدترین شرایط روحی ممکن به سر ببرد.

در خط حمله مهاجم مورد نظر استراماچونی تحرک لازم را ندارد بلکه شبحی از یک بازیکن خارجی است که برخی او را یادآور روزهای طلایی پاتوسی و تیام می دانند اما  به نظر می رسد نه تنها پا جای پای ان بازیکنان نخواهد گذاشت بلکه سرنوشت شماره هفت کنونی استقلال بهتر از «بختیار رحمانی»، «حسن بیت سعید» و «مارکوس نیومایر» ندارد.

خط دفاع استقلال از یک لیدر توانمند خالی است و گل های دریافتی این تیم نشان از بی تجربگی دارد که بر بازیکنان این خط در زمین حکم فرما است. کسی نمی داند که چرا فتحی و تیم مدیریت او تغییر در نفرات خط دفاعی حاضر بودند «پژمان منتظری» را خانه نشین کنند تا یک جوان جای او را بگیرد.

پیشکسوتان از نتایج استقلال ناامید شده و برخی از آنان فتحی را در حد مدیریت این باشگاه نمی بینند و کم توجهی به تیم استقلال این روزها باعث نارضایتی هواداران شده است و انتظار می رود تدبیری شکل گیرد تا استقلال استراماچونی از این شرایط خارج شود.

البته این تدبیر بیش از آنکه از سوی مدیریت یا وزارت ورزش باشد باید از سوی کادر فنی شکل گیرد. سرمربی این تیم نه تنها به دنبال نتیجه گیری نیست بلکه رهایی را از شرایط کنونی در قطع همکاری می‌داند و برخی از اخبار حکایت از آن دارد که فتحی از این رقتارها به ستوه آمده است. 
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین