کد خبر: ۲۰۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۵
برانکو ایوانکوویچ بعد از یک برد، یک تساوی و یک شکست از الاهلی اخراج شد. برانکو باعث شد رکورد ۱۳ ساله شکست‌ناپذیری الاهلی برابر الوحده در جده شکسته شود.
ناطقان: برانکو ایوانکوویچ اولین قربانی فصل جدید لیگ فوتبال عربستان نام گرفت و پس از ۸۸ روز از شروع کارش در الاهلی، بعد از پنج مربیگری در تیم سبزپوش جده و پس از تنها سه هفته از آغاز لیگ عربستان، از سرمربیگری تیم الاهلی اخراج شد.

برانکو بعد از یک برد، یک تساوی و یک شکست از الاهلی اخراج شد. برانکو باعث شد رکورد ۱۳ ساله شکست‌ناپذیری الاهلی برابر الوحده در جده شکسته شود.

بـرانكــــو چگونـه اخـــراج شــــد؟

سرمربی کروات در پنج مسابقه به‌صورت رسمی هدایت الاهلی را در دست داشت. بعد از دو بازی با الهلال و حذف از لیگ قهرمانان آسیا، یک تساوی مقابل العداله، یک پیروزی مقابل الاتفاق و یک شکست مقابل الوحده به‌دست آورد تا از کار برکنار شود. برانکو در حالی به کنفرانس بعد از بازی با الوحده رفت که در اتاقی دیگر در ورزشگاه اختصاصی الاهلی در جده، مدیران باشگاه تصمیم به اخراج او گرفته و آن را رسانه‌ای کرده بودند.

روزنامه الریاضیه عربستان نوشت: مسؤولان باشگاه پیش از بازی مقابل الوحده تصمیم به برکناری برانکو گرفته بودند و شاید با تساوی مقابل الوحده هم او را اخراج می‌کردند. ماجرای برکناری برانکو به ظهر شنبه و به ۸ ساعت قبل از بازی مقابل الوحده برمی‌گردد. باشگاه از مصاحبه سرمربی با شبکه الریاضیه عربستان به‌شدت خشمگین بود، مصاحبه‌ای که معادلات را دگرگون کرد خصوصا زمانی که در مورد عمر السوما مهاجم اهل سوریه صحبت کرد.

مسؤولان باشگاه در تماس با شبکه الریاضیه درخواست کردند که فیلم مصاحبه را دریافت کنند و پس از بررسی ویدئوی مصاحبه این بخش که برانکو گفته: «اگر السوما فکر می‌کند با نیمکت نشینی مشکل دارد باید بداند بازیکنان بین‌المللی دیگر هم در کنار او روی نیمکت حضور دارند» مورد تایید قرار گرفت.

الریاضیه در این خصوص می‌نویسد: مسؤولان باشگاه در همین زمان تصمیم به برکناری برانکو گرفته بودند، اما نتیجه مسابقه را شرط نهایی این تصمیم دانستند و بعد از شکست رسما کنار رفتن برانکو را اعلام کردند. باشگاه الاهلی در پی شکست شنبه‌شب برابر الوحده برانکو سرمربی تیم، ماجد الطویرقی مدیر تیم و محمد شلیه مسؤول اجرایی تیم را برکنار کرد.

مدیران الاهلی به ریاست شاهزاده منصور بن مشعل پس از پایان بازی برابر الوحده پشت‌های در‌های بسته اتاقی در ورزشگاه جوهره جده تصمیم‌نهایی را برای اخراج برانکو ایونکوویچ گرفته و آن را رسانه‌ای کردند.

گفته می‌شود مدیران الاهلی از روز‌ها قبل، مذاکره با کریستین گروس، سرمربی سوئیسی که چهار جام برای الاهلی نیز کسب کرده است، را آغاز کرده‌اند. از کلارنس سیدورف هم به عنوان یکی از گزینه‌ها نام برده می‌شود.

برانکو با تصمیم ناگهانی خود برای رسیدن به پول‌های عربستانی، روز‌های پرالتهاب و پرفشاری برای باشگاه پرسپولیس و هوادارانش ایجاد کرد.

یک خبرنگار عربستانی در گفتگو با تسنیم گفت: دولت عربستان ممکن است تصمیم مدیران باشگاه الاهلی مبنی بر اخراج برانکو ایوانکوویچ را وتو کند، چون باشگاه الاهلی باشگاهی دولتی است و دستمزد این سرمربی کروات مستقیماً توسط دولت پرداخت می‌شود. مسؤولان دولتی به اطلاع مدیران باشگاه الاهلی رسانده‌اند قادر به پرداخت غرامت اخراج این سرمربی الاهلی نیستند و نمی‌توانند برانکو را اخراج کنند. دولت مسؤول پرداخت دستمزد این سرمربی کروات است؛ اما مسؤولیتی در قبال پرداخت رقم غرامت اخراج او ندارد.
برچسب ها: برانکو ، اخراج ، الاهلی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین