کد خبر: ۲۰۴۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
سناتور آمریکایی:
«برنی سندرز» گفت: کنگره به ترامپ اجازه نخواهد داد جنگ فاجعه آمیزی را فقط به این علت که نظام وحشی عربستان از او خواسته است، به راه بیاندازد.
ناطقان: «برنی سندرز» نماینده سنای آمریکا با انتشار توییتی خطاب به رئیس جمهوری این کشور گفت که بر اساس قانون اساسی ایالات متحده تنها کنگره می‌تواند اعلان جنگ کند.

وی در این توییت نوشت: آقای ترامپ، قانون اساسی ایالات متحده بسیار روشن است. تنها کنگره [و نه رئیس جمهور] می‌تواند اعلام جنگ کند. و کنگره به شما اجازه نخواهد داد تنها به این خاطر که دیکتاتوری بی‌رحم سعودی به شما گفته جنگ دیگری را در خاورمیانه آغاز کنید.

در پی این حملات که جنبش انصارالله یمن مسئولیت آن را بر عهده گرفتند دونالد ترامپ در توییتر خود نوشت: تاسیاست نفتی عربستان سعودی مورد حمله قرارگرفته است. ما در حال بررسی هستیم و به فراخور این که چه گروه و چه کشوری در حملات دست داشته است وارد عمل خواهیم شد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز مدعی شد: ایران پشت ۱۰۰ حمله به عربستان است و اکنون در میانه تلاش‌ها برای کاهش تنش، حملات بی‌سابقه‌ای به منابع تامین انرژی جهان صورت گرفته است. نشانه‌ای از این که این حملات از یمن شکل گرفته در دست نیست.

بامداد روز شنبه ۲۳ شهریور رسانه‌های خبری عربستان از وقوع آتش سوزری در دو پالایشگاه شرکت نفت آرامکو در شهرهای بقیق و هجره حُریص در شرق این کشور خبر دادند. ساعاتی بعد «یحیی سریع» سخنگوی انصارالله یمن در گفت و گو با شبکه تلویزیونی المسیره، ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت این حمله اعلام کرد: در صورتی که عربستان به تجاوز و محاصره خاک این کشور ادامه دهد، اهداف و رشته عملیات بعدی یمنی‌ها روز به روز گسترده‌تر و دردناک‌تر خواهد بود؛ تا جایی که ریاض چاره ای جز توقف تجاوزهای خود نداشته باشد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین