کد خبر: ۲۰۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
"نمایش درام بریگزیت" مکان خود را از بروکسل به دادگاه عالی انگلیس تغییر می‌دهد تا این دادگاه امروز (سه شنبه) به تصمیم تحریک آمیز و غیر منتظره نخست وزیر انگلیس درخصوص تعلیق پارلمان به مدت بیش از یک ماه رسیدگی کند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری فرانسه، نخستین مذاکرات بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا و مایکل بارنیر، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا که روز دوشنبه برگزار شده بود نهایتا به موعظه‌ای از جانب بروکسل ختم شد.

دفتر یونکر اعلام کرد: به جانسون یاد آوری شد که این مسئولیت انگلیس است تا راه حل‌هایی را که از نظر قانونی عملی هستند در خصوص توافق کنونی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که پارلمان انگلیس از قبول آن امتناع می‌کند، ارائه دهد.

دفتر یونکر افزود: چنین پیشنهاداتی تاکنون مطرح نشده‌اند.

اما جانسون در مقابل تاکید کرد که فرصت خوبی برای دستیابی به یک توافق جدید وجود دارد البته اگر بروکسل اقدامی انجام دهد.

اما اقدامات سیاسی جانسون در آستانه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در تاریخ ۳۱ اکتبر ( ۹ مهر) ممکن است امروز از سوی ۱۱ قاضی که قرار است چالش تعلیق پارلمان را بررسی کنند، تضعیف شود.

روند رسیدگی دادگاه به این پرونده ممکن است تا روز پنج شنبه به طول انجامد و زمان صدور حکم هنوز مشخص نیست.

ورود دادگاه عالی انگلیس به این حماسه سه سال و نیمه در وعده جانسون برای خروج حتمی انگلیس از اتحادیه اروپا بدون هرگونه تاخیر اضافی ریشه دارد.

جانسون پارلمان را تا ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) به تعلیق درآورد؛ اقدامی که به گفته‌ منتقدان تلاش آشکاری برای جلوگیری از تلاش حامیان اتحادیه اروپا از به تاخیر انداختن بریگزیت می‌باشد.

دولت لندن تاکید دارد که پارلمان به صورت سالیانه در پایان هر دوره منحل می‌شود و جانسون خیلی ساده راه را برای یک برنامه جدید به دنبال استعفای ترزا می، نخست وزیر سابق انگلیس در ماه ژوئیه باز کرده است.

دادگاه عالی انگلیس در حال حاضر باید درخصوص انگیزه جانسون و این که آیا وی به طور کلی حق قضاوت‌های سیاسی دارد یا خیر رای دهد.

دیوید کامرون، نخست وزیر سابق انگلیس نیز تاکید کرد، گمان می‌کند جانسون در تلاش است تا مناظرات را محدود کند.

دادگاه عالی انگلیس حامی جانسون است اما اگر جانسون دراین دادگاه شکست بخورد با اتهاماتی از جمله دروغ گفتن به ملکه انگلیس که رسما دستور تعلیق پارلمان را صادر کرده، مواجه خواهد  شد.

جانسون در حال حاضر با تاکید بر این که حاضر است بمیرد اما از همتایان اروپایی خود نخواهد تا برای سومین بار بریگزیت را به تعویق بیاندازند، قانون را دور می‌زند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین