کد خبر: ۲۰۴۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۳
یک متخصص قلب و عروق گفت: اگر افراد احساس قلنج یا گرفتگی عضلات کنند، ممکن است به درد یا ناراحتی‌های قلبی دچار شده باشند.
ناطقان: محمدرضا حسنی متخصص قلب و عروق درباره قلنج کردن همراه تیر کشیدن قلب اظهار کرد: اگر افراد در قفسه سینه یا قسمت پشت خود حس سنگینی یا درد خفیف و مبهم کنند حتماً باید آن را جدی بگیرند و فوراً باید متوجه شوند درد به وجودآمده ناشی از چیست؛ زیرا هرچه دیرتر برای درمان ناراحتی‌های قلبی اقدام شود زودتر زندگی افراد به خطر می‌افتد.

ساعت20//حس خفگی ناشی از قلنج کردن

بیشتر بخوانید: باز کردن رگ‌های قلب با مصرف ۱۰ ماده غذایی +اینفوگرافی

وی در ادامه افزود: گاهی اوقات بعضی از مشکلات گوارشی به علائم و نشانه‌های قلبی شباهت دارند، اما دلیل بر این نمی‌شود که نتیجه درمان آن‌ها هم یکی باشد. البته ناراحتی‌های قلبی را می‌توان به راحتی رفع کرد، مگر اینکه دیر اقدام کنید.

وی درباره علائم و نشانه ناراحتی قلبی بیان کرد: بارزترین علائم آن سوزش سر شکم و طعم ناخوشایند در دهان ناشی از بازگشت اسید معده به دهان است که معمولاً پس از غذا خوردن این علائم بیشتر  می‌شود و در صورت خم شدن یا دراز کشیدن هم بدترخواهد شد. البته می‌توان با تغییر سبک زندگی و درمان‌های خانگی این علائم را رفع کرد.

متخصص قلب و عروق درباره درد‌های ناشی از ناراحتی قلبی متذکر شد: اگر افراد راجع به درد‌های خود اطلاعاتی نداشته باشند باید فوراً به پزشک مراجعه کنند، به خصوص اگر درد آنها  ناگهانی رخ داده باشد و با مصرف دارو‌های ضدالتهابی یا سایر راهکار‌های خودمراقبتی نظیر عوض کردن رژیم غذایی از بین نرود.

ساعت20//حس خفگی ناشی از قلنج کردن

بیشتر بخوانید: علائم حمله قلبی در خانم‌ها که از آنها بی‌خبرید+ راهکارهای پیشگیری و درمان

وی در ادامه افزود: درد‌هایی اعم از فشار‌های ناگهانی واردشده بر قفسه سینه، تنگی یا له شدن که در زیر استخوان سینه احساس می‌شود، درد در قفسه سینه که به فک، بازوی چپ یا کمر سرایت کند، دردی که منجر به عدم فعالیت شود، تهوع، سرگیجه، افزایش ضربان قلب یا نفس‌نفس زدن، گیجی و منگی، رنگ‌پریدگی یا تعریق زیاد، فشار خون یا ضربان قلب بسیار پایین علائمی است که فرد در حین احساس کردن آنها باید فوراً به پزشک مراجعه کند.

متخصص قلب و عروق درباره درمان ناراحتی قلبی متذکر شد: در ابتدا اگر افراد متوجه این علائم شدند باید فوراً به متخصص مربوطه مراجعه کنند تا آزمایش‌های لازم انجام شود و طبق نتایج به دست آمده، درمان آغاز شود. البته یک سری از این علائم ناشی از استرس و تشویشی است که برای افراد اتفاق می‌افتد و می‌توان به راحتی آنها را  رفع کرد. مگر اینکه بیماری شدید و حاد باشد، آن وقت است که جراحی تجویز می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین