کد خبر: ۲۰۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با بیان این‌که حدود 100 خانوار ساختمان‌های خود که در مجاورت کوه واقع شده را تخلیه کرده‌اند، گفت: با توجه به ریزش تخته سنگ‌های بزرگ از کوه، اهالی محل در معرض خطر بودند و بلافاصله ساختمان‌ها تخلیه شد.
ناطقان: محمدباقر هنربر در تشریح آخرین وضعیت ریزش کوه در شهرک باغمیشه تبریز، اظهار کرد: حوالی ساعت شش صبح امروز (سه شنبه)، همکاران شهرداری متوجه ریزش کوه در شهرک باغمیشه شدند و بلافاصله در محل مستقر شده و به ما نیز اعلام کردند.

وی با بیان این‌که کارگروهی برای بررسی و جهت رسیدگی به این موضوع و اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه از حادثه برگزار شده است، گفت: اکنون ریزش کوه همچنان در محل ادامه دارد.  

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به علل ریزش کوه در شهرک باغمیشه، اظهار کرد: طبق نتایج اعلام شده از سوی کارشناسان زمین شناسی، سستی و ناپایداری خاک و خاکبرداری غیرمجاز از محل، علل ریزش کوه در شهرک باغمیشه بوده است؛ البته دستگاه‌های مختلف نیز در این مورد باید اظهار نظر کنند و بعد از جمع بندی، نظرات کارشناسی کارگروه را متعاقبا اعلام خواهیم کرد.  

وی افزود: نیروی انتظامی در حال حاضر در محل حادثه مستقر شده و با ایجاد حلقه‌ی امنیتی از تردد افراد و خودروها در محل ممانعت می‌کند. همچنین شرکت‌های برق، گاز و آب تمامی انشعابات را برای جلوگیری از هر گونه حادثه قطع کرده‌اند.  

هنربر با بیان این‌که اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه‌های متولی اتخاذ می‌شود، گفت: به راه و شهرسازی دستور داده شد تا تمامی مجوزهایی که برای شرکت‌های ساخت و ساز صادر شده، استخراج شود و شرکت‌ها برای ایمن سازی اقدام کنند.  

وی یادآور شد: این حادثه در شهرک باغمیشه، میدان اطلس، میدان فدک –کوی نیروهوا رخ داده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین