کد خبر: ۲۰۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
نیروهای ارتش سوریه پایگاه تسلیحاتی بزرگی را در اطراف شهر "خان شیخون" کشف کردند که متعلق به افراد مسلح بوده است.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالکریم میهون، سرهنگ ارتش سوریه در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: نیروهای ارتش سوریه این انبار تسلیحاتی را پس از آزادسازی مناطق جنوبی استان ادلب در اواخر ماه اوت سال جاری میلادی کشف کردند. این مناطق آزاد شده نه تنها مخفیگاه نیروهای مسلح است بلکه شمار زیادی سلاح و تجهیزات جنگی متعلق به تروریست‌ها در آن وجود دارد.

وی همچنین گفت: این تجهیزات همچنین شامل کلاه، ماسک‌های ضد گاز شیمیایی، فشنگ‌های کالیبر بالا و موشک‌اندازهای دستی ضدزرهی است.

میهون در ادامه افزود: مساحت این انبار ۱۰ هزار متر مربع است و تعدادی نقشه از منطقه خان شیخون در آن وجود دارد و دارای بیمارستان صحرایی و اتاق‌های خواب است که هر کدام از آنها حدود ۲۰۰ متر هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شناخت تعداد دقیق این مراکز و ذخایر تسلیحاتی غیرممکن است، چرا که تروریست‌ها قبل از خارج شدن از مواضع خود اقدام به کارگذاشتن بمب‌ می‌کنند.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در پنجم اوت عملیات جنگی گسترده خود در ادلب واقع در شمال غرب این کشور را در پاسخ به حملات گروه‌های مسلح پس از نقض توافق آتش‌بس در منطقه کاهش تنش در استان ادلب از سر گرفت.

ارتش سوریه در ۲۲ اوت بر شهر خان شیخون در حومه جنوبی ادلب سیطره یافت. نیروهای ارتش در ۲۳ اوت نیز بر تعدادی از روستاها و شهرک‌ها در حومه شمالی "حماة" از جمله شهر "مورک" و اطراف آن که در آن ۹ مرکز نظارتی ترکیه قرار دارد، سیطره یافتند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین