کد خبر: ۲۰۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزایش موقتی غلظت ذرات معلق و آلاینده ازن طی امروز و فردا (۲۷ و ۲۸ شهریور) کیفیت هوای پایتخت را طی برخی ساعات در شرایط نامطلوب قرار می‌دهد.
ناطقان: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، برقراری جو نسبتاً آرام همراه با ابرناکی طی صبح امروز (۲۷ شهریور) شرایط لازم برای تجمع موقتی آلاینده‌ها را فراهم می‌کند و در برخی مناطق پرتردد شاهد کاهش کیفیت هوا هستیم.

در طول روز با افزایش دما و در دسترس بودن عوامل مورد نیاز برای شکل‌گیری آلاینده ازن طی برخی ساعات بعد ازظهر امروز افزایش نسبی در غلظت این آلاینده مشاهده می‌شود و به‌تدریج طی امشب ازدیاد حجم ترافیک بر افزایش غلظت آلاینده‌ها در مناطق پرتردد مؤثر است. هرچند با افزایش نسبی سرعت باد طی این بازه زمانی کیفیت هوای پایتخت را بهتر می‌کند.

با کاهش میزان ناپایداری و حاکمیت جو آرام تا صبح فردا (۲۸ شهریور) روند افزایشی در غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق دور از انتظار نیست. همچنین افزایش نسبی غلظت آلاینده ازن نیز طی بعدازظهر مشاهده می‌شود که با توجه به کاهش جزئی دما، از بیشینه غلظت این آلاینده نسبت به روز چهارشنبه کاسته خواهد شد.

علاوه بر این ازدیاد حجم ترافیک در ساعات پایانی فردا، افزایش ذرات معلق و درنتیجه کاهش کیفیت هوا را در برخی مناطق شهر تهران به دنبال دارد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۷۸ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۸۴، همچنان در شرایط سالم است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین