کد خبر: ۲۰۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان گفت: استان زنجان با ثبت ۱۴ هزار از ۳۷ هزار ازدواج در قالب کودک همسری رتبه نخست کشوری را در این حوزه دارد.
ناطقان: مسیح‌الله سلطانی در جلسه امور اجتماعی استان با ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت استان در حوزه فرهنگی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ هزار تشکل در کشور فعال است و در استان زنجان ۳۸۰ تشکل فعال داریم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه به لحاظ کمی و کیفی اقدامات بسیاری توسط تشکل‌ها صورت گرفته است، افزود: فعالیت تشکل‌ها در حوزه‌های مختلف شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در بحث سرانه آموزشی رتبه استان پایین‌تر از کشور است، گفت: همچنین در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز نسبت طلاق در کشور نسبت ۳.۱ است و در استان زنجان ۳.۷ است که رتبه استان در این زمینه ۱۴ کشوری است.

سلطانی با اشاره به اینکه میانگین نرخ ازدواج در زنجان ۶.۹ و در استان زنجان ۷.۹ است و رتبه استان در این حوزه هشتم کشوری است، گفت: یکی از آسیب‌های استان نیز کودک همسری است که استان زنجان در این حوزه رتبه نخست کشوری را دارد یعنی در کل کشور این آمار ۳۷ هزار نفر و در استان زنجان ۱۴ هزار نفر است.

وی در ادامه به بحث حاشیه نشینی نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۹ سکونت‌گاه غیررسمی و حاشیه نشین داریم که هفت سکونتگاه آن مربوط به زنجان است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان تصریح کرد: اعتبارات استان زنجان در سال قبل یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و اعتبارات تملک دارایی یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین