کد خبر: ۲۰۵۳۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
نخستین زائر خارجی اربعین سرور و سالار شهیدان از مرز زمینی آستارا وارد کشور شد.
ناطقان: «کربلایی محرم بخشی اف» از کشور جمهوری آذربایجان به عنوان نخستین زائر خارجی اربعین سرور و سالار شهیدان، ابا عبدالله الحسین (ع) در پیاده روی بزرگ اربعین در کشور عراق، از مرز زمینی آستارا وارد کشور شد.

بخشی اف، در بدو ورود به کشور در گفت و گو با ایسنا گیلان، اظهار کرد: 34 سال سن دارد و در یک خانواده مذهبی در شهر لنکران جمهوری آذربایجان به دنیا آمده است.

وی ادامه داد: این برای سومین بار است که کوله بار سفر را بسته تا به سوی کربلای معلی جهت شرکت در اجتماع عظیم اربعین حرکت کند.

وی خاطر نشان کرد: برای شرکت در این رویداد بزرگ معنوی، چند روز زودتر از مرز زمینی آستارا وارد ایران شدم تا پس از زیارت بقعه متبرکه امامزادگان ابراهیم (ع) و قاسم (ع) در این شهر با پای پیاده به زیارت امام حسین (ع) بروم و در طول مسیر از هیچ گونه وسیله نقلیه استفاده نخواهم کرد.

این زائر اربعین با تأکید بر اینکه در دو سفر دیگر خود پیاده روی را در کشور عراق آغاز کرده است، افزود: عشق به امام حسین (ع) مرزها را درنوردیده و همه روزه بر سیل عاشقان این امام بزرگوار افزوده می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 94 هزار نفر در غرب استان گیلان واقع شده و فاصه آن از طریق مرز مهران تا شهر کربلای معلی حدود 1300 کیلومتر است.

این شهرستان از طریق مرز زمینی به کشور جمهوری آذربایجان، مرز دریایی با کشورهای حوزه دریای خزر و مرز ریلی با کشورهای اروپایی مراودات اقتصادی، تجاری و فرهنگی دارد و همه ساله سیل بی شماری از زائران اباعبدالله الحسین (ع) و امام رضا (ع) به شکل انفرادی و یا در قالب کاروان با عبور از این شهرستان به سوی مقاصد خود رهسپار می شوند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین