کد خبر: ۲۰۵۳۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
رئیس بنیاد ملی گندمکاران از آغاز کشت گندم با شروع فصل زراعی جدید در استانهای شمال غرب خبر داد و گفت: امسال بخش زیادی از گندم تولیدی وارد چرخه خوراک دام و طیور شده است.
ناطقان: عطاءالله هاشمی از آغاز کشت گندم در استانهای شمال غرب کشور همزمان با شروع فصل زراعی جدید خبر داد و گفت: تقریبا از ۲۰ شهریورماه کشت گندم در این نقاط از کشور آغاز شده است.

وی با بیان اینکه کشاورزان گوش به زنگ اعلام نرخ خرید تضمینی هستند، افزود: اگر قیمت به موقع اعلام شود و مناسب باشد میزان سطح زیر کشت مانند سال گذشته خواهد بود اما در صورتی که با تاخیر و نرخ نامناسب در این زمینه مواجه شویم تولید آسیب خواهد دید.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی گندم حداقل باید ۲۵۰۰ تومان باشد و عدد کمتر از این میزان منطقی نیست.

هاشمی با اشاره به خرید حدود ۸ میلیون تن گندم توسط دولت در سالجاری، گفت: برآورد ما این است که تولید در سالجاری بیش از ۱۲ میلیون تن است و نیاز داخل نیز بیشتر از ۱۱ میلیون تن نیست.

وی اضافه کرد: به دلیل قیمت بالای نهاده های دامی در سال جاری بخش زیادی از گندم وارد چرخه خوراک دام و طیور و آنجا مصرف شد ضمن اینکه بخشی هم توسط کارخانجات و دلالان خریداری شده است.
منبع: مهر
برچسب ها: کشت ، گندم ، تولید
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین