کد خبر: ۲۰۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴
قالیباف مدعی شد؛
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: بر اساس این شاخص ها نامزد ها سنجیده و فهرستی استخراج می شود، یک ساز و کار مناسب برای انتخاب درون گروهی آماده شده که نفرات شایسته و مورد حمایت شما [جوانان] وارد کارزار انتخابات مجلس شوند و حتما تصمیم گیر نهایی هم خود شما خواهید بود.
ناطقان: محمدباقر قاليباف عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي و ويژگي‌هاي ايده «مجلس نو» توضيحاتي ارائه کرد.

وي در اين گفت‌وگوي زنده، ضمن تسليت ايام شهادت اباعبدالله عليه‌السلام به درس‌هاي قيام عاشورا اشاره کرد و گفت: امام حسين عليه‌السلام به ما آموخت که اسلام فقط نماز و روزه نيست، حج و زکات هم نيست بلکه روح مکتب اسلام ، تحقق جامعه ايماني است که به دنبال تعالي زندگي مادي و معنوي مردم باشد و اساسا امام حسين عليه‌السلام حج را رها کرد تا جامعه زمان خود را اصلاح کند.

وي با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس ادامه داد: در آستانه هفته دفاع مقدس قرار داريم و جا دارد ياد امام(ره) را گرامي بداريم که با انقلاب اسلامي، پرچم اسلام ناب محمدي را برپا کرد و در مقابل اسلام آمريکايي ايستاد. همچنين ياد کنيم از شهداي عزيز از خرازي‌ها، باکري‌ها، شوشتري‌ها، کاظمي‌ها و حججي‌ها که با ايثار خود، اسلام سياسي، اين يادگار امام راحل را نزد ما به امانت گذاشتند.

قاليباف سپس به اهميت جايگاه دفاع مقدس در جامعه امروز ايران پرداخت و خاطرنشان کرد: دفاع مقدس يک الگو در گام دوم انقلاب براي همه ما است. همين تفکر و الگو مي‌تواند با روش‌ها و رويکردهاي نو و هدف‌گذاري درست،در حل مشکلات امروز جامعه ما کمک کند. جامعه امروز ما با چالش‌هاي مهمي روبه‌روست و اگر به اطراف خودتان نگاه کنيد، به‌وضوح مي‌بيند وضعيت بيکاري و فشار اقتصادي، زندگي و معيشت مردم را سخت کرده است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام بابيان اينکه همه ما مي‌دانيم براي اين مشکلات راه‌حل وجود دارد تأکيد کرد: مشکل امروز جامعه ما بي‌توجهي به سرمايه‌هاي داخلي و عدم خودباوري است؛ مشکل امروز جامعه ما بن‌بست‌هاي خودساخته افراد خودباخته است. مردم حق‌دارند که مسئولانشان را مؤاخذه کنند.

وي عبور از اين چالش‌ها را نيازمند تحول در مديريت كشور و اصلاحات در اقتصاد كشور دانست و گفت: اين اصلاحات و تغييرات در مديريت كشور نيازمند يك تحول نسلي و يك تحول انديشه‌اي است. يعني ما هم نيازمند ورود جوانان باانگيزه درصحنه مديريت كشور هستيم كه خسته و فرسوده نيستند و نشاط براي انجام كارهاي بزرگ دارند و هم نيازمند كساني هستيم كه انديشه پيشرفت و عدالت داشته باشند. مي‌دانم که اکثر شما عزيزان هم اين مشکلات را از نزديک لمس کرده‌ايد و به همين دليل با توجه به دغدغه اجتماعي که داريد، به ميدان آمديد تا در جهت تحول و تغيير در مديريت کشوري که سرشار از منابع طبيعي و سرمايه انساني است، نقش ايفا کنيد و مؤثر باشيد. شما جوانان مؤمن و انقلابي، مي‌توانيد يک تحول اساسي ايجاد کنيد و به ناکارآمدي اشباع‌شده در کشور پايان دهيد و

ان شاالله، نتيجه نهايي اين تأثير، بهبود وضع جامعه و زندگي خوب براي مردم عزيز ايران است. اين نياز فعلي جامعه است، يک خيزش و حرکت فراگير به دست جوانان با دانش و انقلابي است که ريل گذشته را تغيير دهد.

قاليباف آغاز و مهم‌ترين حرکت براي اصلاح و تحول را دوم اسفند عنوان کرد و ادامه داد: انتخابات مجلس شروع اين تحول است، چراکه مجلس در رأس امور قرار دارد، مجلسي که کارآمد، شفاف، متعهد و متخصص باشد، نسبتا جوان باشد، مردمي باشد، وکيل المله باشد. اين‌ها شاخص‌هاي مجلس نو است. در ايستگاه مجلس، طبيعتا بايد به بازگرداندن مجلس به شأن و جايگاه واقعي آن فکر کرد. مجلس ريل‌گذار اصلي همه تحولات کشور است و ظرفيت‌هاي بسيار بالايي در شئون قانون‌گذاري و نظارت و نيز ايجاد شفافيت در کشور دارد. اگر مجلس اصلاح شود، سرمنشأ اصلاحات ديگر خواهد بود.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام به اقتدار قوه قضائيه در دوره مديريت جديد حجت‌الاسلام رئيسي اشاره کرد و گفت : امروز به‌واسطه اقدامات قوه قضائيه،اميد فراواني براي اجراي عدالت ميان مردم ايجادشده است. مجلس هم مي‌تواند با رويکردهاي نو چنين امکاني را فراهم کند. ورود به دوران جديد با شكل گرفتن مجلس نو و کارآمد محقق مي شودتادركنارقوه قضائيه،ريل اداره كشوررا تغييردهند. امروز عبور از مشکلات و چالش‌ها، مخصوصا در حوزه معيشت، بيکاري، فقر، فساد و تبعيض درگرو شکل گرفتن يک مجلس قوي، کارآمد و انقلابي است که واقعا در رأس امور قرار گيرد و بتواند از طريق قانون‌گذاري، برنامه‌ريزي و نظارت، ساختار مديريت کشور را تغيير دهد.

شهردار اسبق تهران سپس به جريان شکل‌گيري ايده «مجلس نو» در بين جوانان کشور اشاره کرد و بيان داشت: در حدود دو سال پيش با تعدادي از جوانان انقلابي و دلسوز همفکري کردم و با آن‌ها مسيري را آغاز کرديم که خروجي اوليه آن شد نامه به جوانان اصولگرا و پرسش‌هايي را آنجا مطرح کردم که پاسخ‌ها و پيام‌هاي زيادي به من رسيد. در ادامه تعدادي از جوانان انقلابي خوش‌فکر و بادانش که انگيزه اصلاح جامعه رادارند، تلاش و حرکتي را شروع کردند تا مسير اين اثربخشي و کارآمدي فراهم شود. نوگرايي و نو اصولگرايي همين هدف را دنبال مي‌کند و من هم به سهم خودم تلاش کردم و مي‌کنم که اين حرکت مؤثرتر و جدي‌تر پيش برود. حضرت آقا در بيانيه گام دوم،راه عبور از مشكلات و چالش‌هاي پيش رو را اتكا به جوانان و ميدان دادن به آن‌ها دانستند و همين امر انرژي و روحيه مضاعفي به ما داد که درنهايت، به شکل‌گيري ايده «مجلس نو» انجاميد. درواقع اين حرکت، يک سفري است که آغازشده و ايستگاه اول آن انتخابات مجلس است. شما به‌عنوان اولين کساني که دعوت مجلس نو را پاسخ داديد، پرچم‌دار و پيش‌قراول اين سفر هستيد و بايد قدر اين نوگرايي در سياست ايران را بدانيد.

قاليباف ادامه داد: اين مسير بخشي از گام دوم انقلاب است و حضور داوطلبانه و آتش به اختيار شما در جهت اهداف انقلاب اسلامي است. ما به لطف خدا و توکل بر او ، محکم و استوار ، دست در دست هم اين مسير را طي مي‌کنيم و مطمئن هستيم که اگر نيتمان خالص باشد و تمام توانمان را به کار بگيريم، هم خوب کارکنيم و هم کار خوب کنيم، وعده پيروزي الهي هم تخلف‌ناپذير است. حتما در اين سفر، فراز و نشيب‌هاي زيادي وجود دارد، وقتي به مقصد و نتيجه نهايي فکر مي‌کنيم خستگي معنا ندارد. بايد محکم و بااراده پيش برويم. حتما در اين مسير، کساني خواهند بود که به دنبال تزلزل در اراده ما باشند، اما در اين راه، سستي و تزلزل معنا ندارد. از اين شيطنت‌ها بايد عبور کرد، نبايد حرکت را به خاطر حرف آن‌ها و يا حتي به خاطر مجادله با آن‌ها متوقف کرد، بلکه اتفاقا اين مخالفت‌ها بايد همه ما را در اين مسير، مصمم‌تر کند.

من هرگز به‌تنهايي قادر به پيمودن اين مسير نيستم. اين مسيري است كه همراهي شما دوستان عزيز را مي‌طلبد. در اين سفر ما « همراه و هم مسيريم». در اين راه پرپيچ‌وخم من سعي خواهم كرد در نقش همراه،از تجربه خود استفاده کنم. گذشته به مامي آموزدكه دل‌هاي قرص به خداوند و ايمان‌هاي مستحكم در کنار نفس‌هاي تازه،گره‌ها رامي گشايد و قفل‌ها را باز مي‌کند. همان‌گونه كه نمونه‌اش را در دفاع مقدس شاهد بوديم.

وي سپس به نکات مهم دست‌يابي به اين موضوع پرداخت و با تشريح آن يادآور شد: نکته مهم در اين مسير، همدلي بين اعضاي اين خيزش مردمي و بزرگ است. آغاز اين همکاري با ثبت‌نام و همراهي شما بود و حالا بايد به «همبستگي» فکر کرد. همه ما در اين سفر بايد از هم حمايت کنيم. پس اول بايد شناخت ايجاد شود و بعد روي پيوندها و اشتراکات تأکيد کنيم. فضاي مجازي، محمل مناسبي براي ايجاد و تقويت اين حس همدلي و همبستگي است. توجه کنيم که مقصد ما مشترک است، مقصد، آباداني و تحول ساختار مديريتي کشور در جهت پيشرفت و عدالت در سايه نظام جمهوري اسلامي است و همه ما در اين سفر ، با تمام توان تلاش مي‌کنيم به اين مقصد برسيم. در ايستگاه مجلس، طبيعتا بايد به بازگرداندن مجلس به شأن و جايگاه واقعي آن فکر کرد.

مجلس ريل‌گذار اصلي همه تحولات کشور است و ظرفيت‌هاي بسيار بالايي در شئون قانون‌گذاري و نظارت و ايجاد شفافيت در کشور دارد. مجلس اصلاح شود، سرمنشأ اصلاحات ديگر خواهد شد.

قاليباف سپس به پرسش‌هاي برخي از جوانان از چيستي و شاخص‌هاي ايده «مجلس نو» اشاره کرد و در تبيين آن گفت: برخي از دوستان سؤال مي‌کنند که شاخص مجلس نو چيست و افرادي که مي‌خواهند ذيل اين عنوان براي انتخابات مجلس کار کنند، بايد چه ويژگي‌هايي داشته باشند. من عرض مي‌کنم که وحدت مقصد، شاخص‌ها را تعيين مي‌کند. طبيعتا اينکه کسي با قاليباف موافق يا مخالف باشد، شاخص نيست. حتي عضو اين حزب و آن حزب و اين جناح و آن جناح بودن هم شاخص نيست. شاخص اصلي، قبول داشتن مقصد و همراهي در مسير تحقق اين هدف است. حتما براي رسيدن به اين مقصد بايد از راه‌هاي تجربه‌شده و کهنه دست برداشت، پس بايد نوگرا بود. حتما تحقق اين مقصد، انرژي و انگيزه بالايي مي‌خواهد. پس بايد به جوانان ميدان داد.

حتما، اين هدف مهم بادانش و تخصص به‌روز محقق مي‌شود، پس بايد هم‌سفران متخصص و کارآمد پاي در اين مسير بگذارند. طبيعتا رسيدن به اين مقصد، ازخودگذشتگي نياز دارد، فعاليت اجتماعي باانگيزه خيرخواهي براي مردم نياز دارد و اين‌ها فقط از يک روحيه انقلابي ناشي مي‌شود.

وي سپس به شاخص‌هاي همراهان اين مسير اشاره کرد و عنوان داشت: بر اساس اين شاخص‌ها نامزدها سنجيده و فهرستي استخراج مي‌شود،يك سازوکار مناسب براي انتخاب درون‌گروهي آماده‌شده كه نفرات شايسته و موردحمايت شما وارد کارزار انتخابات مجلس شوند و حتما تصميم گير نهايي هم خود شما خواهيد بود. لازم است كه به‌صورت جدي در اين روند مشارکت كنيدتازمينه هاي شكل گيري مجلس نوفراهم آيدوگام اول براي شكل گرفتن مجلس انقلابي موردنظررهبري برداشته شود. نقش شمادوستان براي تغيير ريل كشورتاريخي است .

 اعتقاددارم كه چنين تغييراتي مي تواند به بهبود كيفيت زندگي مردم منجر شود. مامجلسي مي خواهيم كه هم قدرت سياسي وهم كيفيت فني مداخله درتصميم هاي بزرگ كشورراداشته باشد. مجلسي خلاق كه درتعامل ميان جامعه ودولت،توانايي بهبود امور و ارتقاي كيفيت زندگي مردم را داشته باشد. مجلسي كه توانايي تبديل خواسته هاي مردم به تصميم هاي منطقي را درخود ببيند. مجلسي كه بتواندباتوجه به محدويت ها و فرصت ها و امكانات،ساختاربودجه كشور را تغييردهد. مجلسي كه عدالت را درساختار و توزيع جلو ببرد. چنين مجلسي مجلس نو است. شما توانايي ساختن چنين مجلسي راداريد.

وي درپايان با اشاره به اينکه اين سفر مهم و رسيدن به مقصد مطلوب به خود ما بر مي گردد تأکيد کرد: اين خيزش بدون حضور مؤثر شما معني نخواهد داشت. اگر به دنبال تحول و تغيير هستيد، بايد بدانيد که اين تحول و تغيير با حرکت و قدم برداشتن محقق مي شود نه با نشستن و نق زدن و انتظار کشيدن براي اينکه ديگري کاري انجام دهد. در مسير رسيدن به مقصد هرکس هر کار مفيدي که از دستش بر مي آيد را بايد انجام دهد و در کارهاي مفيد همديگر حمايت کنيم. مردم را آگاه کنيم و به وعده الهي اعتقاد داشته باشيم که اگر ما کارمان را درست انجام بديم و مجاهدانه تلاش کنيم، لطف خدا هم شامل حال اين حرکت و خيزش بزرگ خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین