کد خبر: ۲۰۵۴۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه کشور از حذف گام به گام یارانه پردرآمدها خبر داد و گفت: در گام اول یارانه ۲۰۰ هزار خانوار حذف می شود.
ناطقان: سخنگوی ستاد اجرایی تبصره 14 قانون بودجه کشور در مصاحبه با رادیو در رابطه با اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر حذف یارانه میلیاردرها گفت: منظور سخنگوی دولت از این عبارت، حذف یارانه پردرآمدها بوده است.

وی با اذعان به انحراف یارانه ها از مسیر اصلی خود در سنوات مختلف بیان داشت: هم اکنون رتبه اعتباری افراد مبتنی بر داده های بانک های اطلاعاتی مانند شاخص خانوار، جنسیت سرپرست خانوار، تعداد و مجموع ارزش خودرو، تعداد و ارزش ملک ثبت شده به نام اعضای خانوار و سرپرست، تعداد سفرهای خارجی و برخی شاخص های قابل ارائه دیگر مشخص شده است.

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره 14 قانون بودجه کشور از شناسایی کاندیدای حذف از دریافت یارانه خبرداد و افزود: در حال حاضر افرادی که یارانه آنها واریز نشده کاندیدای حذف از دریافت یارانه هستند و یارانه شهریورماه نوبت 103 برای آنها واریز نشده است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به مکانیزم اعتراض مردم به حذف یارانه نقدی گفت: سرپرستان خانوار در صورت اعتراض به قطع یارانه خود می توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و بعد از پیامک شدن کد رهگیری باید به سامانه یارانه مراجعه و پس از مشاهده اطلاعات بانکی اعتراض خود را ثبت کنند.

میرزایی از حذف گام به گام یارانه پردرآمدها سخن گفت و افزود: ما در گام ابتدایی، وضعیت 200 هزار خانوار (800 هزارنفر) را بررسی و یارانه آنها را حذف می کنیم و سخنگوی دولت در مراحل بعدی حذف یارانه سایر خانوارها را اعلام خواهد کرد.

وی همچنین اظهار کرد: مردم به هیچ وجه به دستگاه های دولتی به ویژه وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی مراجعه حضوری نکنند چراکه مکانیزمی برای پاسخگویی حضوری طراحی نشده و فقط افرادی که پیامک دریافت می کنند باید به نزدیک ترین دفتر پیشخوان دولت مراجعه و پس از دریافت کد رهگیری اعتراض خود را ثبت کنند.

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره 14 قانون بودجه کشور با اعلام اینکه مردم برای ثبت اعتراض خود به قطع یارانه دو ماه فرصت دارند تأکید کرد: این افراد به محض دریافت کد رهگیری تا 48 ساعت فرصت دارند که به سامانه یارانه مراجعه کنند.

وی افزود: اگر اعتراض آن دسته از خانوارهایی که یارانه آنها قطع می شود وارد باشد جای هیچ نگرانی نیست، یارانه ماه هایی که به حساب آنها واریز نشده به صورت یکجا و در اولین نوبت به حسابشان واریز خواهد شد.

این مقام مسئول از هموطنان درخواست کرد که به اخبار حذف یارانه در رسانه ها توجه نکنند و اخبار و اطلاعات موثق را صرفا از طریق ستاد اجرایی و رسانه ملی دریافت کنند.

میرزایی با انتقاد از کم لطفی بسیاری از دستگاه های دولتی در تبادل اطلاعات گفت: این دستگاه ها معمولاً اطلاعات را به صورت دستی در اختیار ما قرار می دهند و البته این معضل ناشی از ضعف زیرساخت های فنی پایگاه های اطلاعاتی دستگاه های دولتی است.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین