کد خبر: ۲۰۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ظرفیتهای بالای تعاونی‌های زنان، گفت: تعاونی زنان در اشتغالزایی و درآمدزایی نقش بسزایی دارند و در تولید و عرضه محصول باید نیاز بازار و مصرف کنندگان را در نظر داشته باشند.
ناطقان: محمد کبیری اظهار کرد: در راستای حمایت از بانوان تعاونگر، وزارت کار سیاست حمایت از زنجیره‌های تولید را در دستور کار قرار داده تا از این طریق زنجیره ارزش مناسبی برای توسعه فعالیتهای اقتصادی به وجود آید.

وی با اشاره به سهم بالای زنان باید در نوآوری و شکوفایی اقتصادی گفت:در حال حاضر ۱۰ هزار تعاونی زنان در کشور فعالیت دارند که ۱۱ درصد تعاونی‌های فعال کشور را به خود اختصاص داده‌اند و در اشتغالزایی و درآمدزایی خانوارها اثرگذار بوده‌اند.

بازاریابی و تامین وثیقه مشکل تعاونی‌های زنان

معاون امور تعاونی‌های وزارت کار بازاریابی و تامین وثیقه را از مشکلات تعاونی‌های زنان برشمرد و گفت: بسیاری از تعاونی‌های زنان برای انجام فعالیتهای اقتصادی خود با مشکل وثیقه و تضمین‌های لازم روبه رو هستند که در این زمینه باید آموزش و توانمندسازی تعاونی‌ها مدنظر قرار گیرد.

کبیری بر ضرورت قابلیتها و ظرفیتهای بالای تعاونی‌های زنان تاکید کرد و گفت: زنان تعاونگر و کارآفرین باید در تولید محصولات نیاز بازار و مصرف کنندگان را مدنظر داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون، گفت: هدف از راه‌اندازی این سامانه شفافیت و رصد عملکرد بهتر تعاونی‌ها و هیات‌ مدیره‌ها است و امیدوایم با راه اندازی آن همه مردم از مزایای این سامانه که ظرفیت کم نظیری است بهره‌مند شوند.

ثبت و نظارت بر تعاونی‌ها با سامانه هوشمند بخش تعاون

به گفته معاون وزیر کار همه سامانه‌های موجود به شکل یکپارچه و جامع در این سامانه تجمیع و فازبندی شده و اگر سازمان ثبت در فاز اول همکاری کند علاوه بر نظارت بهتر خدمت رسانی مطلوبتر به مردم و تعاونی‌ها را شاهد خواهیم بود.

کبیری گفت: با راه‌اندازی سامانه جامع هوشمند بخش تعاون در فاز اول امکان ثبت تعاونی‌ها فراهم شده و نظارت و کنترل بر عملکرد شرکتهای تعاونی افزایش یافته و در فازهای بعد توانمندسازی تعاونی‌ها، تامین مالی خرد، ارائه خدمات بانکی و توسعه بازار در قالب پنجره واحد خدمات و کدال بخش تعاون به سهولت انجام می‌پذیرد.

به گزارش ایسنا، سامانه هوشمند بخش تعاون به منظور شفاف‌سازی در بخشتعاون از مدتی قبل آغاز به کار کرده و اهداف نظارتی و حسابرسی را دنبال می‌کند.این سامانه گام بزرگی در جهت شفاف‌سازی حوزه تعاون به شمار می‌رود و موجب رصد فعالیتهای هیات مدیره و اعضای تعاونی‌ها می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین