کد خبر: ۲۰۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
یک کودک نو پا در اندونزی در ۸ ماه گذشته با قهوه دم کرده زندگی کرده است، چراکه والدین او برای تهیه شیر گاو پول کافی نداشتند!
ناطقان: هدیه هورا، یک دختر ۱۴ ماهه از روستای تونرو لیما، در استان سولوازی غربی اندونزی، هر روز ۳ بطری قهوه - حدود ۱.۵ لیتر - مصرف می‌کند. این میزان قهوه حتی برای یک فرد بزرگسال هم زیاد محسوب می شود. او از شش سالگی به طور روزانه نوشیدنی غنی از کافئین را مصرف کرده، زیرا والدین جوانش قادر به خرید شیر برای او نبودند. هدیه عملاً نیمی از عمرش را روی قهوه زندگی کرده است، اما به نظر می‌رسد با سرعت عادی رو به رشد است و تاکنون هیچ مشکلی جدی برای سلامتی او به وجود نیامده. والدین هدیه می‌دانند که قهوه برای کودک نوپا مناسب نیست، اما ادعا می‌کنند آنها چاره ای نداشتند، زیرا آنها چیز دیگری برای دادن به دختر خود نداشته‌اند.

آنیتا مادر این کودک می‌گوید: «درآمد ما برای خرید شیر برای او کافی نیست. ما مجبور می‌شویم هر روز قهوه خود را به او بدهیم و اگر قهوه خود را ننوشد، نمی‌تواند بخوابد.»

آنیتا و همسرش ساریف الدین فقط روزانه ۲۰ هزار روپیه (۱.۴ دلار) با استخراج کپرا یا گوشت نارگیل خشک شده در یک مزرعه نارگیل به دست می‌آورند که به سختی هزینه‌های روزانه خانواده را تأمین می‌کرد.  بعضی اوقات آنها هیچ کاری ندارند، بنابراین قهوه‌ای ارزان که با جوشاندن قهوه قند با شکر تهیه می‌شود را جایگزینی کردند. حالا این کودک چند ماهه به قهوه عادت کرده است و روزانه مقدار زیادی از این نوشیدنی را مصرف می‌کند.

پس از انتشار این خبر در رسانه‌های محلی مبنی‌بر اینکه این کودک تا کنون هیچ گونه شیری طی این ماهها دریافت نکرده است، مقامات بهداشت و درمان محل،  از این خانواده بازدید کرده و شیر برای آنها آورده‌اند. آنها همچنین به والدین توصیه کردند که دیگر از قهوه تغذیه نکنند، زیرا کافئین و قند موجود در آن می‌تواند باعث آسیب جدی به بچه شود.

جدا از خطر سوء تغذیه، پزشکان همچنین هشدار داده‌اند که کافئین یک محرک بسیار قدرتمند است، به خصوص برای کودکان زیر پنج سال و والدین دختر اعتراف کردند که او گاهی اوقات تا دیروقت هم بیدار می‌ماند.
منبع: مهر
برچسب ها: کودک ، شیر ، قهوه ، تغذیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین