کد خبر: ۲۰۵۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری کشور گفت: قرار نیست با رأی دیوان عدالت، آزمون کارآموزی وکالت لغو شود بنابراین داوطلبان نگران نباشند چراکه این آزمون حذف نشده و هشتم آذر برگزار می‌شود.
ناطقان: مرتضی شهبازی نیا در مورد صدور دستور دیوان عدالت اداری در باب ممنوعیت کانونهای وکلا از صدور پروانه گفت: این خبر کذب بوده و چنین تصمیمی از سوی دیوان صادر نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به ابراز نگرانی داوطلبان آزمون کارآموزی وکالت امسال باید بروشنی بگویم آنچه اتفاق افتاده است صدور قرار رد تقاضای ابطال ماده 45 آئین نامه اجرائی قانون استقلال کانونهای وکلا (در باب صدور پروانه کارگشائی) بوده که مقام مسئول در دیوان عدالت با استدلالهایی از جمله استناد به آئین نامه تعلیق شده توسط رئیس قوه قضائیه، شکایت شاکی را رد کرده است.

وی تصریح کرد: بنابراین قرار صادره، هیچ ارتباطی به آزمون وکالت ندارد و معلوم نیست چگونه قرار رد شکایت یک نفر به صدور، دستور علیه نهاد دیگری تعبیر شده است.

شهبازی نیا گفت: آئین نامه سال 88 توسط مرجع تصویب یعنی رئیس وقت قوه قضائیه تا تصویب قانون تعلیق شده و رئیس قوه تصمیمی در مورد اجرای آن نگرفته است.

رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری کشور ادامه داد: این آئین نامه منعی برای آزمون ایجاد نکرده است و مهمتر از همه اینکه اصولا مستند برگزاری آزمون وکالت، قانون کیفیت اخذ پروانه کارآموزی وکالت و قانون استقلال کانونهای وکلای دادگستری است و حذف آن جز با تصویب مجلس میسر نیست؛پس از داوطلبان آزمون وکالت می خواهیم به این شایعات توجه نکنند و اخبار صحیح راجع به آزمون را صرفا از طریق سایت اتحادیه پیگیری کنند.

وی افزود: حسب توافق با سازمان سنجش آموزش کشور و به منظور کاهش اضطراب داوطلبان از حیث نداشتن فرصت کافی در آزمون امسال که 8 آذرماه برگزار می شود، مدت پاسخگوئی به سوالات با نیم ساعت افزایش نسبت به سالهای قبل، 150 دقیقه تعیین شده و مطابق استانداردهای علمی، این مدت حداکثر زمان مجاز برای آزمونهای تستی است.
منبع: فارس
برچسب ها: آزمون ، وکلات ، تغییر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین