کد خبر: ۲۰۵۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
وزیر خارجه آلمان:
هایکو ماس در سخنرانی عصر روز گذشته (چهارشنبه) خود در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن تأکید بر مذاکره مستقیم ایران و آمریکا گفت: «تنها مسیر آشتی و مصالحه، گفت‌وگوی میان ایران و آمریکا است».
ناطقان: در حالیکه مقامات ایرانی تأکید کردند که با وجود تحریم‌ها و فشارها به هیچ عنوان با آمریکا وارد مذاکره نخواهند شد، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان بار دیگر خواستار مذاکره بدون پیش‌شرط ایران با آمریکا شد.

بنا به گزارش خبرگزاری آلمان، وزیر خارجه آلمان در سخنرانی عصر روز گذشته (چهارشنبه) خود در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن تأکید بر مذاکره مستقیم ایران و آمریکا گفت: «تنها مسیر آشتی و مصالحه، گفت‌وگوی میان ایران و آمریکا است».

با اینحال وی ادامه داد: «اما این (مذاکره) تنها زمانی کارساز است که هیچ پیش‌شرط غیرواقعی برای چنین گفت‌وگویی وجود نداشته باشد».

«حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران پیشتر تأکید کرده بود که لغو تحریم‌های آمریکا، یکی از شروط ایران برای مذاکره احتمالی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا است.

وی در خصوص مذاکره با آمریکا در سخنرانی خود در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک تأکید کرد: «من به نمایندگی از ملت و کشورم، اعلام می‌کنم که پاسخ ما به مذاکره تحت تحریم، نه خواهد بود. دولت و ملت ایران، یک سال و نیم زیر شدیدترین تحریم‌ها، استقامت‌کرده‌ است و هرگز با دشمنی که می‌خواهد با سلاح  فقر، فشار و تحریم ایران به تسلیم وادارد مذاکره نخواهد کرد».
پیش از این، روز دوشنبه هفته جاری، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهور مصر گفته بود که در حال حاضر هیچگونه برنامه‌ای برای دیدار با مقامات ایرانی وجود ندارد اما برگزار شدن این دیدارها را نیز بعید ندانست.

پیش از ماس نیز، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در دیدار با روحانی در نیویورک خواستار دیدار مستقیم وی با ترامپ شده بودند.

ماکرون در این دیدار سه‌جانبه گفت: «چیزی که مهم است این است که اگر ایشان (روحانی) این کشور را بدون دیدار با رئیس‌جمهور ترامپ ترک کند به منزله فرصتی از دست رفته خواهد بود چون او به زودی و در چند ماه آینده به اینجا برنخواهد گشت و رئیس‌جمهور ترامپ هم که به تهران نخواهد رفت. بنابراین، آنها باید همین حالا دیدار کنند.»

از طرف دیگر بوریس جانسون ضمن موافقت با نظر رئیس‌جمهور فرانسه در خصوص مذاکره روحانی با ترامپ گفت: «با امانوئل موافقم.»
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین