کد خبر: ۲۰۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
حجت الاسلام روحانی پس از سفر به نیویورک برای شرکت در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل، دقایقی پیش وارد تهران شد.
ناطقان: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشور که برای شرکت و سخنرانی در هفتاد و چهارمین اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده بود،‌ دقایقی پیش وارد تهران شد.

گفتنی است؛ روحانی روز دوشنبه وارد نیویورک شد و در نخستین روز سفر با امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه و عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدارو گفت و گو کرد.

برنامه کاری رئیس جمهور از صبح روز سه شنبه با جلسه مدیران ارشد رسانه های آمریکا آغاز شد و او در ادامه با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و همچنین نخست وزیران ژاپن و اسپانیا دیدار و درخصوص راه های گسترش روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

رئیس جمهور روز چهارشنبه را با حضور در محل مجمع عمومی سازمن ملل و سخنرانی در این مجمع و ارایه طرح ائتلاف امید آغاز کرد و در ادامه دیدارها و گفت و گوهای دوجانبه ای با سران برخی دیگر از کشورها از جمله سوییس ، انگلیس و سوئد داشت و در حاشیه این ملاقات ها نیز با شبکه فاکس نیوز مصاحبه کرده و به سوالات این شبکه در خصوص موضوعات منطقه ای و بین الملی پاسخ داد.

دیدار با دبیر کل سازمان ملل متحد و روسای جمهور ایرلند و عراق و نخست وزیران هند و اوگاندا وهمچنین نشست با نخبگان سیاست خارجی آمریکا و مصاحبه با شبکه ای بی سی نیوز ، از دیگر برنامه های روحانی در جریان سفر به نیویورک بود.

پایان بخش برنامه های سفربه نیویورک برای هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل نیز کنفرانس خبری با حضور نمایندگان رسانه های بین المللی  بود و پس از آن بامداد روز گذشته رئیس جمهور و هیأت همراه، نیویورک را به مقصد تهران ترک کردند.
منبع: فارس
برچسب ها: رئیس جمهور ، تهران ، سفر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین