کد خبر: ۲۰۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
درآمد دولت‌های شمالی اروپایی بسیار بیشتر از کشورهای جنوبی است.
ناطقان: به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا، دست کم در پنج کشور اروپایی میزان درآمد دولت‌ها بیش از نیمی از اندازه تولید ناخالص داخلی این کشورها بوده است. درآمدهای بخش دولتی شامل درآمد دولت های مرکزی و محلی و وجوه صندوق‌های ملی می شود که بر حسب درصدی از کل تولید ناخالص داخلی کشورها اندازه‌گیری می‌شود.

این نسبت در سال های اخیر در سطح اتحایده اروپا رو به افزایش بوده است و از ۴۳ درصد در سال ۲۰۱۲ به ۴۵ درصد در سال ۲۰۱۸ رسیده است.

در سال ۲۰۱۸، بالاترین نسبت درآمد به تولید ناخالص داخلی مربوط به فرانسه با ۵۳.۵ درصد بوده است و پس از این کشور، فنلاند با ۵۲.۵ درصد، دانمارک با ۵۱.۹ درصد، بلژیک با ۵۱.۷ درصد و سوئد با ۵۰.۸ درصد قرار دارند. از طرف دیگر کمترین میزان درآمد دولتی مربوط به ایرلند با ۲۵.۸ درصد بوده است و پس از این کشور، رومانی با ۳۲ درصد، لیتوانی با ۳۴.۷ درصد و بلغارستان با ۳۶.۸ درصد قرار دارند.

بخش بزرگی از درآمد دولت های اروپایی را درآمدهای مالیاتی تشکبل می‌دهد تا جایی که ۸۹ درصد درآمد های دولتی را مالیات تشکیل داده است.

در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بالاترین نسبت درآمد مالیاتی به کل تولید ناخالص داخلی در فرانسه با ۴۸.۲ درصد به ثبت رسیده است و پس از این کشور، بلژیک با ۴۶.۶ درصد و دانمارک با ۴۶.۴ درصد قرار دارند. از سوی دیگر کمترین نسبت درامد مالیاتی به کل تولید ناخالص داخلی مربوط به ایرلند با ۲۳.۳ درصد، رومانی با ۲۵.۷ درصد و بلغارستان با ۲۹.۴ درصد به ثبت رسیده است.

اتحادیه اروپا شامل ۲۸ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی، فنلاند، انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین