کد خبر: ۲۰۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: باید به سمتی برویم که دیگر وجود محلی به نام آسایشگاه سالمندان بی معنا باشد و سالمندان در خانه‌های کوچک سالمندی، کنار یکدیگر و بدون وابستگی به بستر زندگی کنند.
ناطقان: دکتر وحید قبادی دانا در همایش روز جهانی سالمند، ضمن تبریک این روز گفت: امروزه ۱۰ درصد جمعیت کشورمان را سالمندان تشکیل می‌دهند. نرخ رشد جمعیت کشور در حالی ۱/۲۴ درصد است که نرخ رشد جمعیت سالمندی ۳/۶ درصد بوده و انتظار می‌رود تا سال ۱۴۳۰ شاهد جمعیت ۲۶ درصدی سالمندان در کشور باشیم.

وی با اشاره به وظیفه سازمان بهزیستی که به موحب قانون برنامه ششم توسعه به این سازمان محول شده است، افزود:  طبق برنامه باید تا ۲۵ درصد از جمعیت هدف که سالمندان هستند را تحت پوشش قرار دهیم. هدف اصلی ما این است که به این افراد درون خانواده خدمات ارائه دهیم و به ارتقا سطح اجتماعی آنها بپردازیم.

وی با تاکید بر نقش زندگی مستقل در حفظ روحیه سالمندان، ادامه داد:  این استقلال در کنار مشارکت فعال در جامعه می‌تواند به عدم افسردگی و سایر مشکلات این گروه از افراد کمک کند. موضوعی که به آن تاکید داریم این است که استقلال با احترام اشتباه گرفته نشود.

قبادی دانا افزود: پوشش بیمه و بازنشستگی برای سالمندان باید در حالت حداکثری خود باشد تا زندگی راحتی داشته باشند، این موضوع باید در سطح مدیریت شهری نیز مشاهده شود. امروزه تا چه میزان ادارات، بانک‌ها و... برای حضور سالمندان مناسب سازی شده است؟

وی با اشاره به اینکه سالمندی دوره پایان زندگی نیست، تصریح کرد: در بسیاری از کشورها می‌بینیم سالمندان فعال ترین گروه جامعه هستند و این فرصت را مغتنم می‌شمارند. ما هم می‌توانیم با توجه به نیاز سالمندان، مشارکت آنها را افزایش دهیم.

وی افزود: دبیرخانه ملی سالمندان در سازمان بهزیستی از سال ۸۳ آغاز به کار کرده و خوشبختانه پس از ۱۵ سال، امروز  با مشارکت شهرداری، وزارت بهداشت و... از سند ملی سلامت سالمندی رونمایی می‌شود.

قبادی دانا با اشاره به اینکه ۷۲۵ هزارنفر سالمند تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: به طور کلی ۶۰۰ مرکز برای سالمندان تحت پوشش بهزیستی داریم که ۳۰۰ مرکز آن شبانه روزی است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین