کد خبر: ۲۰۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
نماینده اصلاح طلب مجلس با بیان اینکه اعلام دارایی مدیران، عاملی برای پیشگیری از سوءاستفاده و فساد و زمینه ساز عدالت است گفت: آماده اعلام اموالم به قوه قضائیه هستم.
ناطقان: محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره راه‌اندازی سامانه شفافیت اموال و دارایی مسئولان از سوی قوه قضاییه گفت: راه‌‌اندازی سامانه شفافیت اموال و دارایی مسئولان و مدیران کشور یکی از اقدامات خوب آیت الله رئیسی در قوه قضائیه است.

وی افزود:‌ اجرای قانون نحوه رسیدگی به دارایی کارگزاران و مقامات جمهوری اسلامی در واقع تکلیف قوه قضاییه بوده و آنها مکلف شدند آیین‌نامه‌ آن را تصویب کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: قوه قضاییه خوشبختانه در این دوره همت کرده و آیین‌نامه قانون شفافیت اموال را تصویب و مقدمات اجرایی آن را فراهم کرده‌ است که این حرکت بسیار خوبی است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: عملیاتی شدن سامانه اعلام علنی و شفاف اموال و دارایی مدیران و مسئولان نه تنها باعث شفافیت خواهد شد بلکه می‌تواند عاملی برای پیشگیری از سواستفاده و فساد باشد.

صادقی در پاسخ به اینکه آیا تمایل دارید داوطلبانه لیست اموال و دارای‌های‌تان را اعلام کنید، گفت: بله، بنا دارم با ثبت‌نام در سامانه سنا کد کاربری بگیریم سپس به صورت داوطلبانه لیست اموالم را به همراه اسناد و مدارک آن بارگذاری کنم.

وی درباره اینکه اجرای این سامانه چه کمکی به ابهام‌زدایی و جلوگیری از زدن تهمت‌های ناروا به مسئولان و مدیران می‌کند، عنوان کرد:‌ اعتمادسازی یکی از آثار خوب شفافیت است.

نماینده تهران در مجلس گفت: بسیاری از بی‌اعتمادی‌ها، بدبینی‌ها و شایعات به دلیل عدم شفافیت در جامعه است به همین دلیل اجرای این قانون علاوه بر شفاف‌سازی برای جامعه می‌تواند جنبه پیشگیرانه هم داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وقتی نماینده یا هر مسئولی بداند که همه فعالیت‌ها و اموالش در سامانه‌ای ثبت و ضبط شده و تحت نظارت است این امر جنبه پیشگیرانه خواهد داشت.

وی از همه مسئولان و کسانی که مشمول این قانون هستند خواست به صورت داوطلبانه اموال خود را در سامانه قوه قضائیه ثبت کنند.

صادقی گفت: اقدام آیت الله رئیسی در قوه قضائیه در راه‌اندازی سامانه اعلام شفاف اموال و دارایی مسئولان در کنار دیگر کارهایشان می‌تواند برای جامعه امیدآفرین باشد ضمن اینکه این امورات می‌تواند باعث شفافیت و اجرای عدالت شود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین