کد خبر: ۲۰۶۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
سه روز است زمزمه شیوع ایدز در بین مردم یک روستا در چهارمحال و بختیاری خبر ساز شده تا جایی که امروز مردم این روستا با تجمع مقابل فرمانداری لردگان خواستار رسیدگی مسؤولان به این موضوع شدند.
ناطقان: عصر دوشنبه هشتم مهرماه جاری اولین زمزمه‌های شیوع ویروس ایدز در روستای چنارمحمودی شهرستان لردگان بین مردم مطرح شد.

تعدادی از مردم این روستا صبح امروز مقابل خانه بهداشت تجمع کردند و از مسؤولان بهداشتی خواستار پیگیری موضوع و پاسخگویی در این خصوص شدند و به گفته یکی از منابع محلی چون مردم پاسخ مناسبی دریافت نکردند با عصبانیت بیشتری تصمیم به تجمع مقابل فرمانداری لردگان گرفتند.

ساعتی بعد مردم با حضور در مقابل فرمانداری لردگان اعتراض خود را نسبت به اپیدمی شدن این بیماری ابراز کردند که این تجمع با پادرمیانی فرماندار تازه نفس این شهرستان که کمتر از دو هفته است کار خود را آغاز کرده خاتمه پیدا کرد.

فرماندار لردگان: با خاطیان احتمالی برخورد قاطع می‌شود

ملک‌محمد قربانپور که به صورت تلویحی این خبر را تایید کرد، گفت: من تمام ظرفیت فرمانداری را برای کمک به کسانی که گرفتار این بیماری شدند به کار خواهم بست و در صورت لزوم دفتر کار خودم را هم به روستای چنارمحمودی منتقل خواهم کرد.

فرماندار شهرستان لردگان ادامه داد: بنده طی 10 روز گذشته به صورت مستمر این موضوع را در دستور کار قرار دادم و پیگیری کردم و اکنون هم به مردم قول می‌دهم دستگاه‌های قضایی و امنیتی با هوشیاری تمام این موضوع را پیگیری و با خاطیان احتمالی برخورد قاطع خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی که تا بعداز ظهر امروز از ممنوعیتش برای اظهارنظر در این خصوص سخن می‌گفت، با صدور اطلاعیه‌ای ضمن دعوت مردم به آرامش گفت: در پی کشف چند مورد بیمار مبتلا به ویروس HIV تعدادی از افراد مبتلا شناسایی و تحت مشاوره و درمان قرار گرفته‌اند و اقدامات و آزمایش‌های تکمیلی در جهت شناسایی علل و موارد جدید و درمان بیماران در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی: علل شیوع بیماری در دست بررسی است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در این راستا تعدادی از افراد مبتلا شناسایی و تحت مشاوره و درمان قرار گرفته‌اند و اقدامات و آزمایشات تکمیلی در جهت شناسایی علل و موارد جدید و درمان بیماران در حال انجام است.

وی با بیان اینکه، از حدود یک ماه قبل در پی کشف چند مورد بیمار مبتلا به ویروس HIV در یکی از روستاهای چهارمحال و بختیاری تیم‌های بهداشت و درمان تخصصی و مشاوره در معاونت بهداشتی دانشگاه تشکیل و با هماهنگی کامل با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مسئولین استانی اقدامات علمی و تخصصی در جهت شناسایی، درمان و پیشگیری از اشاعه بیماری شروع شد و کماکان ادامه دارد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت: آلودگی از طریق سرنگ و آزمایش قندخون صحت ندارد

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت: یک ماه قبل گزارشاتی مبنی بر گرفتار شدن برخی از افراد این روستا رسید که در پی این خبر تیم وزارت بهداشت در منطقه حاضر شد و غربالگری را آغاز کرد و مشخص شد تعداد محدودی از افراد این روستا به ویروس  ایدز آلوده شدند و افراد هم در خصوص نحوه آلوده شدنشان توجیه شدند.

وی با تکذیب برخی اخبار فضای مجازی در این خصوص گفت: برخی اخبار مانند آلوده شدن با تزریق سرنگ و آزمایشات قندخون به هیچ وجه صحت ندارد.

این مسؤول تاکید کرد: غربالگری در منطقه ادامه دارد و آمار افراد مبتلا بسیار کمتر از مقداری است که در فضای مجازی مطرح شده است و تعداد نهایی بعد از اتمام غربالگری اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری: موضوع امنیتی نیست/ مسؤولان درمانی پیگیر هستند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه موضوع به هیچ عنوان امنیتی نیست، تاکید کرد: مسؤولان باید ضمن بررسی دقیق علل شیوع بیماری در خصوص اقدامات خود در این رابطه پاسخگو باشند.

مدیرکل دادگستری چهارمحال و بختیاری: بهیار مرکز بهداشت بازداشت شده است

مدیرکل دادگستری چهارمحال و بختیاری با اعلام خبر دستگیری بهیار مرکز بهداشت روستای چنارمحمودی گفت: برخی ادعا دارند که یکی از بهیارانی که در یکی از مراکز بهداشت کار می‌کرده است در زمانی که برای انجام آزمایشات از آن‌ها خون می‌گرفته به جای اینکه برای هر فرد از یک سرنگ استفاده کند از سرنگ مشترک استفاده می‌کرده است که در حال حاضر فرد مذکور در بازداشت به سر می‌برد.

بهرامی ادامه داد: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده و دستگاه قضایی با پیگیری‌های خاص و فوری خود موضوع را مورد بررسی قرار داده است و سایر مسؤولان نیز در حال پیگیری موضوع جهت کشف منشاء موضوع هستند.

امام جمعه لردگان: رسانه‌ها با اخبار جعلی آرامش مردم را بهم نزنند

امام جمعه لردگان نیز به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: موضوعاتی که در خصوص شیوع ایدز در فضای مجازی مطرح می‌شوند به طور کامل صحت ندارند و رسانه‌ها با انتشار آمار جعلی، آرامش مردم را تحت تاثیر قرار ندهند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس: 26 نفر تاکنون آلوده شدند

قربانی عضو کمیسیون بهداشت مجلس نیز با اعلام اینکه 26 نفر از مردم این روستا آلوده به ویروس ایدز شدند، گفت: به طور قاطع اعلام می‌کنم که از طریق انجام آزمایش و تست قندخون این انتقال بیماری صورت نگرفته است.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: این روستا حدود یک هزار و 800 نفر جمعیت دارد که متاسفانه 240 نفر آنان معتاد و 20 نفر نیز معتاد تزریقی هستند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین