کد خبر: ۲۰۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰
یک محقق و پژوهشگر گفت: مشکلات روده ای با عوارضی مانند خستگی، کم خونی، کاهش وزن و درد استخوان همراه است.
ناطقان: حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر درباره درمان  مشکلات روده ای با طب سنتی اظهار کرد: بیماری کرون یکی از بیماری های التهابی روده است. سلیاک و کولیت هم از جمله بیماری‌هایی هستند که از طریق مشکلات عصبی ایجاد می شوند. در بیماری سلیاک که در روده کوچک رخ می دهد، جذب مواد سخت‌تر صورت می گیرد و این امر در نهایت موجب بروز مشکلات روده ای خواهد شد.


عظمایی در ادامه گفت: تمام بیماری‌های روده علائم مشترکی دارند، اما برای تشخیص نوع بیماری باید علائم بسیار  واضح و قابل تشخیص باشد. افراد به دلایل مختلفی دچار خونریزی یا اسهال خونی می شوند. تغییر در خواب  شبانه، کاهش وزن و از این قبیل مشکلات می‌توانند موجب این عارضه شوند.

زنان باردار در دوره حاملگی اگر دچار اضطراب و استرس شوند حتما به مشکلات روده ای شدیدی مبتلا می شوند و بخش فوقانی و تحتانی دستگاه گوارش در آنها درگیر خواهد شد. برای  درمان یبوست و اسهال می‌توان از موادی همچون گلابی استفاده کرد، که این میوه برای نفخ هم موثر خواهد بود.  تهوع و استفراغ و سوزش سر دل از علائم بیماری روده تحریک پذیر است.


وی بیان کرد: بیماری کرون در مجاورت دیواره  روده بزرگ بروز می‌کند و موجب درد شکمی می شود. در این بیماری سیستم ایمنی بدن  آسیب دیده  و فرد احساس درد مداوم خواهد کرد. علائم دیگری که می توان برای آن اشاره کرد خونریزی مقعد، کم خونی، درد مفاصل، خستگی و مشکلات پوستی است.

عظمایی افزود: بیماران مبتلا به سلیاک با خوردن غلات حاوی گلوتن مثل گندم و جو دو سر دچار مشکل می شوند. این نوع بیماری به سیستم ایمنی سلول‌های کناری روده  هم حمله کرده و موجب از بین رفتن پرز‌های روده می‌شوند، به همین دلیل روده نمی‌تواند به خوبی عمل کند و  مواد غذایی را به خوبی  جذب نمی کند.

وی گفت: بهترین روش ها  برای درمان این نوع عارضه تغییر دادن سبک زندگی، تغذیه سالم، روش‌های مناسب روانی است. علائم این نوع  بیماری خستگی، کم خونی، کاهش وزن، درد استخوانی و بروز مشکلاتی در رشد  و رفتار کودکان است. بنابراین به طور کلی در بیماری‌های روده می‌توان نتیجه گرفت عوامل بروز این بیماری شبیه به هم هستند و می‌توانند بر جسم و روان فرد اثر بگذارند.

عظمایی تاکید کرد: نداشتن تغذیه و سبک درست زندگی در به وجود آمدن این عارضه دخیل هستند. بنابراین بهتر است غذا را آرام آرام و در تکه‌های کوچک مصرف کنید. از تند غذا خوردن و استفاده آب در میان غذا اجتناب کنید، زیرا موجب هضم ناقص چربی خواهد شد که مشکلاتی برای کبد و روده به وجود خواهد آمد. بیماران می‌توانند از عرق زنیان یا شوید استفاده کنند. یکی از بهترین راه‌ها این است به موقع این نوع عارضه را تشخیص دهند و درمان کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین