کد خبر: ۲۰۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
نخست وزیر روسیه گفت روسیه راه‌هایی را برای کمک به کوبا به منظور دسترسی به نفت و محصولات نفتی پیدا خواهد کرد.
ناطقان: دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه در دیداری که از کوبا داشت، وعده داد به این کشور برای توسعه بخش انرژی خود کمک کند اما هیچ اقدام کوتاه مدتی را برای کمک به این کشور که در نتیجه تشدید تحریمهای آمریکا دچار کمبود سوخت شده است، اعلام نکرد.

با این حال محموله‌های نفتی که هفته گذشته از سوی ونزوئلا به کوبا رسانده شد، اندکی به این کشور کمک کرد. اما بعید است حمایت روسیه و ونزوئلا، مشکلات سوخت کوبا را حل کند و دولت این کشور بسیاری از تدابیر صرفه جویی در انرژی را که ماه گذشته اعلام کرده بود، گسترش داده است.

مدودف در پاسخ به این پرسش که آیا کشتی‌های روسی نفتکشها را به مقصد کوبا اسکورت خواهند کرد، به شبکه تلویزیونی روسیه ۱ گفت: تصور می‌کنم ما راه‌های دیگری را برای کمک به کوبا برای دریافت نفت و محصولات نفتی پیدا خواهیم کرد. وی گفت: ما در این باره صحبت کردیم و توافق کردیم که طرحی را برای تامین انرژی به کوبا طراحی کنیم.

بر اساس گزارش رویترز، کوبا ۱۱ سپتامبر هشدار داد که به دلیل تحریمهای وضع شده از سوی آمریکا به تلافی حمایت از دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا، نتوانسته است محصولات نفتی مانند بنزین و دیزل کافی را تا پایان ماه وارد کند.

تولید نفت کوبا در حال حاضر ۴۰ درصد از نیازهای این کشور را تامین می‌کند و باقی آن سالهاست که تحت یک توافق تهاتری در قبال خدمات پزشکی، از سوی ونزوئلا تامین می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین