کد خبر: ۲۰۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
اجرای طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ در ۱۴ استان به طور همزمان آغاز شد. در این طرح، ۳۸ کشتارگاه مجهز به خط دو تولید کیفی، شدند.
ناطقان: به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا رفیعی‌پور - رئیس سازمان دامپزشکی کشور - امروز (یکشنبه) در حاشیه بازدید از کشتارگاه به مناسبت روز ملی دامپزشکی در رابطه با تعداد کشتارگاه‌های مجهز به خط دو تولید، اظهار کرد: از مجموع ۲۲۰ کشتارگاه فعال صنعتی طیور کشور با ظرفیت ۵۲۰ هزار قطعه در ساعت، ۵۷ کشتارگاه به خط دو تولید اتوماتیک تخلیه امحا و احشا مجهز هستند.

وی افزود: از این تعداد ۳۸ کشتارگاه با ظرفیت  ۱۴۶ هزار قطعه در ساعت در ۱۴ استان کشور وارد مدار تولید رتبه‌های A و +A شدند که  ۳۳ واحد دارای رتبه A و پنج واحد دارای رتبه +A هستند.

رفیعی‌پور با اشاره به استان‌های دارای خط دو تولید، تصریح کرد: این طرح از امروز در استان‌های اردبیل، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، زنجان، فارس، گلستان، مازندران، مرکزی، گیلان، قم، لرستان و سمنان اجرایی می‌شود.

وی گفت: ۳۰ درصد ظرفیت تولید گوشت مرغ کشور با رتبه‌های A و +A تولید کیفی می‌شود که‌ تولیدات این کشتارگاه‌ها به مقاصد صادراتی آسیا و اوراسیا خواهد بود.

او افزود: طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ در جهت حمایت از تولید کشور است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: این طرح باعث ایجاد کیفیت در خرید مرغ و محصول نهایی گوشت مرغ در بخش‌های قطعه‌بندی می‌شود که به طور حتم شعار غذای سالم - انسان سالم اجرایی خواهد شد.

رفیعی‌پور با تاکید بر نیاز بازار به فضای رقابتی گفت: این طرح  باعث ایجاد رقابت در بین تولیدکنندگان و تولید با کیفیت می‌شود.

وی افزود: اجرای این طرح با همکاری تشکل های صنفی، کشتارگاه های صنعتی طیور و بسته بندی فرآورده های خام‌ دامی عملیاتی شده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین