کد خبر: ۲۰۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر، تولید ۳۰۰ قلم محصول جدید در حوزه مواد اولیه دارویی در برنامه است.
ناطقان: محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو در حاشیه رونمایی از ۹ محصول جدید دارویی و بازدید از خطوط تولید شرکت داروسازی بهستان در ساوه، در جمع خبرنگاران گفت: هرماه خطوط جدید تولید دارو در یک شرکت داروسازی افتتاح و محصولات جدید رونمایی می‌شود که نشان می‌دهد، تحریم‌ها انگیزه اصحاب تولید، صنعت دارو و دانشمندان را بیشتر کرده است.
 

او افزود: ما ایرانیان مردمی با سابقه، قدمت، فرهنگ و دانش چندهزار ساله هستیم و اراده‌ای فوق العاده‌ای داریم که ماحصل آن را امروز با رونمایی از دارو‌های تولید داخل مشاهده می‌کنیم. هر دارویی که به بازار دارویی دنیا وارد می‌شود، درصورت احساس نیاز، توسط داروسازان و محققان ایرانی، ظرف مدت دو سال بومی سازی می‌شود.

 شانه ساز بیان کرد: امروز یک شرکت تازه تاسیس با دانش و تکنولوژی جدید وارد عرصه تولید اقلام جدید تحت لیسانس شد که امیدواریم، این روند در عرصه دارو‌های هایتک، شیمیایی، طبیعی، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و سل تراپی، ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به حمایت وزارت بهداشت از تولید داخل، عنوان کرد: در عرصه تولید مواد اولیه دارویی پروژه‌های زیادی در دست اقدام داریم که به سرعت به تولید می‌رسد و می‌توانیم این موضوع را به عنوان اخبار خوشحال کننده به مردم اعلام کنیم.

شانه ساز در پاسخ به سوالی درخصوص لحاظ کردن هزینه‌های R&D در قالب قیمت دارو، بیان کرد: عدم لحاظ هزینه‌های R&D، ضعف چندین و چند ساله در سیستم قیمت گذاری بود، اما به این منظور نیست که می‌خواهیم قیمت دارو را بالا ببریم، چراکه این میزان بسیار کم است، اما این اعداد کوچک می‌تواند گردش علمی صنایع دارویی، شرکت‌های دانش بنیان، مراکز تحقیقاتی و ارتباط بین تولید و صنعت را تسهیل کند. این موضوع جزو تکالیفی است که در برنامه مختلف توسعه دیده شده بود و درحال حاضر با تاکید وزیر بهداشت اجرا خواهد شد.

او با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد مواد اولیه دارویی در داخل تولید می‌شود، عنوان کرد: ۳۰۰ قلم محصول جدید در حوزه مواداولیه دارویی در برنامه است و سه حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و وزارت بهداشت در قالب یک کارگروه به این موضوع رسیدگی کرده و باید گفت که در حوزه مواداولیه اتفاقات خوبی در راه است.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو در پایان تاکید کرد: در حال حاضر، توان تولید ۹۹ درصد داروی مورد نیاز مردم را داریم و اکنون نیز بیش ۹۷ درصد نیاز دارویی در داخل کشور تولید می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین