کد خبر: ۲۰۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
یک متخصص گوارش گفت: از علل درد قفسه سینه می توان به علل قلبی و ریوی اشاره کرد که اغلب با فعالیت فیزیکی، تشدید شده و با استراحت بهبود می یابند.
ناطقان: داود محمدی فوق تخصص جراحی توراکس و قفسه سینه درباره  درد قفسه سینه در زنان اظهار کرد: درد قفسه سینه در زنان می تواند علاوه بر علل مشابه با آقایان، علل اختصاصی و بسیار مهم دیگری هم داشته باشد و لازم به ذکر است علل درد قفسه سینه با درد پستان متفاوت است.

وی ادامه داد: از علل درد قفسه سینه می توان به بیماری های قلبی و ریوی اشاره کرد که اغلب با فعالیت فیزیکی، تشدید می شود و با استراحت بهبود می یابد، در این موارد فرد باید حتما به پزشک قلب و ریه مراجعه کند و از سایر بیماری های مرتبط با درد قفسه سینه می توان به مشکلات عضلانی اسکلتی، بیماری های مری و معده اشاره کرد.

شایع‌ترین علل درد قفسه سینه در خانم ها

فوق تخصص جراحی توراکس و قفسه سینه افزود: بیماری دیگری که که می تواند منجر به درد قفسه سینه شود، توده در جدار قفسه سینه است،خانم ها باید بدانند که درمان این توده ها برحسب اندازه و محل و عمق توده، متفاوت بوده و لازم است پزشک توده را معاینه و بررسی کند. نکته قابل تامل، افتراق دردهای مربوط به بیماری های پستان، از سایر دردهای قفسه سینه است، البته  اغلب بیماری های پستان که با درد همراه هستند، خوش خیم خواهند بود و شامل  تغییرات فیبروسیستیک پستان، توده های خوش خیم و بیماری های التهابی پستان  هم هستند.
علائمی خطرناک که خانمها باید جدی بگیرند

محمدی گفت: با این حال درد پستان ها می توانند یکی از علائم هشدار دهنده در مورد بیماری های جدی تر باشند. همراهی درد پستان ها با علائمی نظیر ترشح از نوک پستان (مخصوصا اگر به صورت خودبه خودی، یکطرفه و خونی باشد)،وجود و لمس توده، فرورفتگی اکتسابی نوک پستان یا قسمتی دیگر از پستان، تغییرات پوستی پستان و سابقه فامیلی سرطان پستان در خانواده، می توانند نگران کننده  برای فرد باشند.

وی ادامه داد: از آنجا که لمس توده به دست پزشک، با دقت بالاتری صورت می گیرد، لذا توصیه می شود زنان حتی در غیاب علائم فوق به صورت دوره ای جهت انجام غربالگری به پزشک مراجعه کنند تا در صورت لزوم و با توجه به سن، برایشان ماموگرافی یا سونوگرافی درخواست شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین