کد خبر: ۲۰۷۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
وزیر نیرو گفت: با وجود حذف قبض کاغذی برق هیچ تغییری در قیمت‌ها ایجاد نشده است.
ناطقان: رضا اردکانیان روز سه شنبه در حاشیه افتتاح طرح‌های برق منطقه ای تهران در محل مجموعه وزرشی برق تهران و در جمع خبرنگاران افزود : قیمت برق نه تنها تغییر نکرده بلکه یک فرصت خوب برای مشترکان ایجاد شده تا عملکرد کنتور برق خود را در ماه‌های گذشته در آن واحد ملاحظه کنند امکانی که تا پیش از آن فراهم نبود.

وی ادامه داد: مشترکان برق و اصحاب رسانه هر زمان از تغییر قیمت مستدل، مطلع شدند آن را به دفتر وزیر منعکس سازند تا پیگیری شود.

پویش ملی الف- ب ایران از امروز کلید خورد

وزیر نیرو ادامه داد: آغاز پویش الف-ب ایران در نیمه مهرماه به معنای آغاز بهره‌برداری از طرح های بزرگ زیرساختی در صنعت آب و برق است.

وی اضافه کرد: به کمک همدیگر تا پایان سال هرهفته یکی از طرح‌های بزرگ صنعت را افتتاح کرده و مردم در جریان تلاش‌های شبانه روزی که در بخش تولید انرژی، تامین آب و احداث تصفیه خانه ها آب و فاضلاب انجام می‌شود، قرار می‌گیرند.

وزیر نیرو افزود: این طرح ها شاهدی بر تحول چشمگیری است که در این سال ها به خصوص در سایه تحریم های ظالمانه تحقق یافته است.

اردکانیان با تاکید بر اینکه امروز روز شروع این پویش بزرگ ملی است گفت: آن را از تهران و از صنعت برق آغاز کرده ایم و سه پروژه مهم با اعتباری بالغ بر ۱۰۵ میلیارد تومان در برق منطقه ای تهران افتتاح شد که شامل پست ها و شبکه های انتقال، توزیع و فوق توزیع است.

وزیر نیرو ادامه داد: از همه گروه ها و صنوف، انجمن ها، مجموعه های مردمی و وسایل ارتباط جمعی دعوت می شود تا به کمک وزارت نیرو بیایند تا در همه استان های کشور هر هفته این پویش سراسری برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: این پویش تا پایان امسال ۲۲۷ طرح بزرگ را دربخش های مختلف با سرمایه گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان به مرحله بهره برداری و یا افتتاح خواهد رساند.

اردکانیان ادامه داد: در قالب این پویش هر۲۰ روز یک واحد نیروگاهی به مدار تولید وارد شده و هر ۴۵ روز یک تصفیه خانه فاضلاب افتتاح خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین هر یک ماه یک تصفیه خانه آب به مدار بهره برداری خواهد رسید، هر هفته حداقل ۳۰روستای کشور به شبکه آب رسانی مطمئن و پایدار متصل می شوند و تعداد زیادی نیروگاه های تجدیدپذیرکه عمده آن خورشیدی و تا حدودی نیروگاه های بادی است به ظرفیت حدود ۳۰۰ مگاوات وارد مدار خواهد شد.

وزیر نیرو افزود: با وارد مدار شدن این نیروگاه های تجدید پذیر رقم قابل توجهی در سوخت طبیعی صرفه جویی خواهد شد.

به گفته وی، هر واحد نیروگاهی به معنای تضمین رونق تولید در یک منطقه و نیز به معنای تضمین پایداری اشتغال است، هزاران هکتار شبکه های آبیاری و زهکشی افتتاح می شود که هر هکتار آن به معنای تضمین اشتغال در بخش مولد کشور است.

تامین مالی طرح ها از محل اعتبارات عمومی و داخلی

اردکانیان ادامه داد: طرح هایی که از امروز و تا پایان سال به بهره بردای خواهد رسید از محل اعتبارات عمومی و نیز از منابع داخلی تامین اعتبار شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه در ۱۲ استان مرزی کشور در سال های اخیر طرح های توسعه منابع آب و خاک اجرا می شود، افزود: از سال ۹۳ تا کنون حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع از صندوق توسعه ملی با اجازه رهبر معظم انقلاب برای به ثمر رساندن طرح های توسعه منابع آب و خاک در استان های مختلف استفاده شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر طرح های آب و خاک برای به فعلیت رساندن ظرفیت های بالقوه مناطق است، اضافه کرد: البته حفظ سطح رفاه و آسایش در مناطق برخوردار نیز مورد توجه قرار دارد و تهران با جمعیت چند میلیونی باید از یک برق پایداری برخودار باشد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین