کد خبر: ۲۰۷۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی ضمن اعلام بازتولید و نهایی شدن اطلس شغلی دانش‌آموزان در راستای هدایت تحصیلی، از کاهش یک درصدی ثبت نام در رشته علوم تجربی خبر داد.
ناطقان: مسعود شکوهی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اتمام فرآیند هدایت تحصیلی، روند توزیع متوازن میان شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی چگونه پیش رفت و آیا شاهد کاهش ورود به رشته تجربی بودیم؟ اظهار کرد: نسبت به سال تحصیلی گذشته یک درصد کاهش ثبت نام در رشته علوم تجربی داشتیم.

وی افزود: در شاخه فنی وحرفه‌ای و کاردانش نیز تقریبا مشابه سال گذشته ثبت نام انجام شد.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی با اشاره به روند تهیه اطلس شغلی در راستای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: تمامی استانها اقدام به باز تولید اطلس شغلی کرده‌اند که در حال نهایی شدن است.

شکوهی ادامه داد: درباره استقرار نظام استعدادیابی نیز فعالیت علمی و اجرایی مستمر در حال انجام است و سال آینده طرح اجرایی آن آماده می‌شود گفت: نظام استعدادیابی برای تمامی گروه‌های هدف بوده و طرح شهاب را نیز در برمی‌گیرد.

وی درباره روند انجام غربالگری سلامت روان در سال جاری نیز گفت: غربالگری سلامت روان برای کلیه دانش‌آموزان دوره متوسطه اول همانند سال‌های گذشته انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، چند نوع غربالگری داریم. غربالگری پایه توسط معلمان انجام و آنها مشاهدات خود را در سامانه همگان ثبت می‌کنند. در مراحل بعدی در صورت نیاز مداخلات تخصصی از سطح مشاور مدرسه تا هسته‌های مشاوره در سطوح استانی و واحدهای مددکاری در بیرون آموزش و پرورش صورت می‌گیرد. به عنوان مثال ممکن است دانش آموزی نیازمند دریافت خدمات مددکاری باشد که به بهزیستی ارجاع می‌شود.

وی افزود: البته دانش آموز به حال خود رها نمی‌شود و وضعیت سلامت روانی اجتماعی وی را رصد می‌کنیم. این غربالگری نشانگان محور است. یک سری نشانه‌ها از قبیل اضطراب، خشم و مانند آن را به معلمان معرفی می‌کنیم تا اگر آنها را در دانش‌آموزی مشاهده کرد اقدامات اولیه را انجام و در صورت نیاز به مشاور ارجاع دهد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین