کد خبر: ۲۰۷۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
پکن در حال بررسی ارتقای روابط خود با دهلی نو در بحبوحه افزایش تنش‌ها بین چین و آمریکاست.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این اقدام از سوی دولت چین در حالی صورت گرفته که واشنگتن محدودیت‌های ویزا برای مقام‌های چینی به دلیل نقض حقوق بشر و نوع رفتار با اقلیت‌های مسلمان در این کشور را وضع کرده است.

سون ویدونگ، سفیر چین در هند گفت: با توجه به رشد تردید در وضعیت بین‌المللی، چین و هند باید همکاری را در امور بین‌المللی و منطقه‌ای تقویت کنند درست شبیه "اولویت‌های پنجگانه همزیستی صلح آمیز" که زمانی ما به صورت مشترک مدافع آن بودیم و به هنجارهای اولیه روابط بین‌المللی تبدیل شده‌اند.

وی همچنین اعلام کرد که شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین برای شرکت در دومین نشست غیررسمی با نارندرا مودی، نخست وزیر هند ۱۱ اکتبر به این کشور می‌رود.

سفر رئیس جمهوری چین به هند کمی پس از افزایش تنش‌ها با ایالات متحده صورت می‌گیرد.

پیش از سفر رئیس جمهوری چین به هند، عمران خان، نخست وزیر پاکستان برای یک سفر دو روزه وارد پکن شد تا حمایت این کشور را از کمپین دیپلماتیک اسلام آباد در قبال کشمیر به دست بیاورد.

لی کچیانگ، نخست وزیر چین در بیانیه‌ای اعلام کرد، دوستی بین اسلام آباد و پکن عمیق است و دو طرف از مدت‌های دور، با یکدیگر دوستی دارند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: چین ، روابط قوی ، هند
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین