کد خبر: ۲۰۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران جزئیات آماری صنعت هوانوردی کشور در شهریور ماه امسال را تشریح کرد.
ناطقان: حمیدرضا سیدی از رشد ۲ درصدی نشست و برخاست هواپیماها و افزایش ۷ درصدی اعزام و پذیرش مسافران در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران طی شهریور ماه امسال خبر داد و گفت: در این مدت ۳۰ هزار و ۹۲ نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از ۳ میلیون و ۶۷۰ هزار مسافر و جابه‌جایی ۳۲ میلیون کیلوگرم بار در فرودگاه‌ ها انجام شده است.

مهرآباد؛ پرترافیک ترین فرودگاه کشور با تردد ۱.۲ میلیون مسافر

وی افزود: بر همین اساس در شهریور ۹۸، فرودگاه مهرآباد با بیش از ۱۰ هزار و ۳۹۱ فروند، بیشترین نشست و برخاست را به خود اختصاص داده و با جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۲۶۴ هزار مسافر پرترافیک‌ترین فرودگاه بوده است و فرودگاه مشهد با  ۶۳۰۴ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از ۹۲۳ هزار مسافر، دومین فرودگاه پرترافیک کشور و فرودگاه شیراز با  ۲۵۷۵ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از ۲۷۵ هزار مسافر در جایگاه سومین فرودگاه پرترافیک کشور قرار دارد.

حمل هوایی ۹.۱ میلیون کیلو بار از مهرآباد

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در این بین فرودگاه مهرآباد با ارسال و پذیرش بیش از ۹ میلیون و ۱۲۰ هزار کیلوگرم بار و مرسولات در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش بیش از هشت میلیون و ۷۴۹ هزار کیلوگرم بار و فرودگاه شیراز با ارسال و پذیرش حدود سه میلیون کیلوگرم بار در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مسافرت ۳.۳ میلیون مسافر با حمل و نقل هوایی در شهریور ماه

سیدی اظهار داشت: طبق این آمار سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای شهریور ۹۸، نشست و برخاستِ ۲۷ هزار و ۸۲۹ فروند هواپیماست که طی آن بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر و بالغ بر ۲۵ میلیون کیلوگرم بار جابه‌جا شده‌است.

وی گفت: با توجه به اینکه تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد داخلی است، در این بخش نیز این فرودگاه طبق آمار، در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با ۵۱۹۲ فروند نشست و برخاست، بیش از ۷۵۶ هزار اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بالغ بر ۶ میلیون کیلوگرم بار در جایگاه دوم و فرودگاه شیراز با ۲۱۸۱ فروند نشست و برخاست، اعزام و پذیرش بیش از ۲۲۴ هزار مسافر و ارسال و پذیرش ۱ میلیون و ۷۵۳ هزار کیلوگرم بار در جایگاه سوم قرار دارد.

۳۱۵ هزار مسافر پروازهای خارجی در ماه گذشته

سیدی بیان کرد: طبق آمار، سهم پروازهای خارجی شهریور ۹۸، در فرودگاه‌های بین‌المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها نیز، نشست و برخاستِ ۲۲۶۳ فروند هواپیماست که طی آن بیش از ۳۱۵ هزار مسافر اعزام و پذیرش و بیش از ۶ میلیون کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شده است.

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی گفت: در این بخش فرودگاه مشهد با نشست و برخاست ۱۱۱۲ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از ۱۶۷ هزار مسافر و ارسال و پذیرش حدود ۳ میلیون کیلوگرم بار و مرسولات، در رتبه نخست قرار گرفته است و پس از آن فرودگاه شیراز با میزبانی ۳۹۴ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از ۵۱ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از ۱ میلیون کیلوگرم بار و فرودگاه اصفهان با نشست و برخاست ۲۱۳ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش حدود ۲۷ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از ۶۰۰ هزار کیلوگرم بار در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین