کد خبر: ۲۰۷۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
معاون امور دام وزارت کشاورزی گفت: با توجه به کاهش قیمت گوشت گاوی در بازار، اگر این کاهش قیمت ادامه داشته باشد؛ صادرات دام سنگین آزاد خواهد شد.
ناطقان: مرتضی رضایی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی تخم‌مرغ افزود: با توجه به مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا، وارد شدن هرگونه دام بدون شناسه و کد هویت‌گذاری، کاملا ممنوع است.

وی ‌با بیان اینکه چندین ماه است که کانال صادرات تخم‌مرغ آزاد است و حدود ۱۴ هزار تن صادرات داشته‌ایم، گفت: تولید تخم‌مرغ یک روند خطی دارد و مرغداران نمی‌توانند یکباره تولیدشان را افزایش یا کاهش بدهند.

رضایی ادامه داد: مصرف تخم‌مرغ در ماه‌ها و فصول مختلف کم یا زیاد می‌شود که معمولا در شش ماهه دوم سال افزایش مصرف تخم‌مرغ داریم و ۶۰ درصد تخم‌مرغ در نیمه دوم سال تولید می‌شود؛ به این دلیل باید به اندازه افزایش تقاضا در نیمه دوم سال تولید کنیم‌.

وی مقصد اکثر صادرات تخم‌مرغ ایران را کشورهای عراق و افغانستان اعلام کرد و گفت: هدف تجار این است که به سایر کشورهای دنیا هم صادرات تخم‌مرغ داشته باشیم‌.

معاون امور دام وزارت کشاورزی با بیان اینکه نیاز کشور به جوجه بوقلمون ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار قطعه است، تاکید کرد: هیچگونه محدودیتی در صادر کردن مجوز تولید جوجه یکروزه بوقلمون به تولیدکنندگان نداریم و در حال حاضر حدود ۱۱ واحد مجوز گرفته‌اند.  

 وی در پایان اضافه کرد: با تولید ۳۰۰ هزار قطعه جوجه بوقلمون در داخل کشور قیمت آن شکسته خواهد شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین