کد خبر: ۲۰۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
یک متخصص فیزیوتراپی گفت: برای چربی سوزی بالا در مدت زمان کوتاه، تمرین‌های اینتروال با شدت بالا بسیار مناسب هستند.
ناطقان: فرناز المعی‌نژاد متخصص فیزیوتراپی درباره چربی‌سوز‌ترین تمرین‌های ورزشی اظهار کرد: هر وقت صحبت از لاغری، چربی سوزی و تناسب اندام می‌شود، ناخودآگاه تمرین‌های کاردیو به ذهنمان می‌رسد، منظور از واژه کاردیو در اینجا افزایش ضربان قلب است به اندازه‌ای که چربی بیشتری بسوزانیم و کالری بیشتری مصرف کنیم.

مناسب‌ترین تمرین‌های ورزشی برای چربی سوزی

او بیان کرد: ورزش‌هایی مانند دویدن، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی تند، الپتیکال یا اسکی فضایی، دوچرخه ثابت و تردمیل نمونه‌هایی از تمرین‌هایی هستند که طی آن‌ها ضربان قلب در حد لازم برای چربی سوزی بالا می‌ماند، بنابراین بسته به نیازمان برای تناسب اندام می‌توانیم روزانه از ۲۰ تا ۶۰ دقیقه از این تمرین‌ها استفاده و حداقل ۵ روز در هفته آن‌ها را تکرار کنیم.
تمرین‌های اینتروال با شدت بالا، مناسب‌ترین تمرین‌ها برای چربی سوزی در فرصت اندک

این متخصص فیزیوتراپی افزود: برخی اوقات افراد مجبور هستند وقت کمتری را برای ورزش اختصاص دهند یا فرصت رفتن به باشگاه را ندارند، اما در عین حال قصد دارند که در مدت زمان کمتر، ورزشی را انجام دهند که تا حد امکان برای چربی سوزی و کاهش وزنشان مؤثر و کارآمد باشد، تمرین‌های اینتروال با شدت بالا (HIIT) در این موارد بسیار مناسب هستند.

مناسب‌ترین تمرین‌های ورزشی برای چربی سوزی

المعی نژاد درباره تمرین‌های اینتروال با شدت بالا تأکید کرد: تمرین‌های HIIT، تمرین‌هایی بی هوازی هستند که با شدت بالا و در فواصل زمانی بسیار کوتاه یک تا دو دقیقه‌ای انجام می‌شوند و بسته به شدت و زمان تمرین سنگین، فاصله‌های زمانی برای ریکاوری بین آنها در نظر گرفته می‌شود، در این تمرین‌ها باید از حداکثر قدرت و سرعت خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: شایع‌ترین شکستگی در زنان بالای ۴۰ سال چیست؟
تمرین‌های اینتروال با شدت بالا برای چه کسانی ممنوع است؟

او تصریح کرد: مبتلایان به اختلالات قلبی – عروقی، افراد دچار اضافه وزن و چاقی و افرادی که به تازگی ورزش کردن را جهت تناسب اندام آغاز کرده‌اند، نباید تمرین‌های اینتروال با شدت بالا را انجام دهند.

مناسب‌ترین تمرین‌های ورزشی برای چربی سوزی

این متخصص فیزیوتراپی گفت: در تمرین‌های اینتروال با شدت بالا از بخش‌های کوتاه و سنگین تمرین‌های بی هوازی استفاده می‌شود در حالی‌که تمرین‌های کاردیو، هوازی هستند، نمونه‌ای از تمرین‌های اینتروال با شدت بالا به این صورت است که فرد باید پس از پنج دقیقه گرم کردن ابتدایی، به مدت یک تا ۲ دقیقه ورزش بی هوازی سنگین انجام دهد سپس بلافاصله استراحت و ریکاوری می‌کند و این ست ۲ تا ۳ بار تکرار می‌شود. در انتها هم به مدت پنج دقیقه بدن خود را سرد می‌کند. در تمام طول تمرین ضربان قلب در حد ۶۰ تا ۷۰ درصد ضربان ماکسیمم نگه داشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: قند خونتان را با ماساژ پایین بیاورید/ تاثیر زالو درمانی در زخم پای دیابتی
چگونه تمرین‌های اینتروال با شدت بالا به چربی سوزی در کوتاه‌ترین زمان کمک می‌کنند؟

المعی نژاد اظهار کرد: وقتی افراد تمرین‌های بی هوازی را انجام می‌دهند، گروه‌های عضلانی بزرگ را در هنگام ورزش به کار می‌گیرند که این عضلات از منابع پروتئینی ذخیره شده در دسترس خود برای سوخت و ساز استفاده می‌کنند، اما پس از اتمام ورزش به علت اینکه این ذخایر پروتئینی باید دوباره در عضلات بازسازی شوند، متابولیسم تا چندین ساعت بالا باقی می‌ماند و بدن برای تأمین انرژی خود در ساعات پس از اتمام ورزش به سمت بافت چربی می‌رود تا انرژی مورد نیاز خود را برای سوخت و ساز و بازسازی عضلات تأمین کند.

مناسب‌ترین تمرین‌های ورزشی برای چربی سوزی

او یادآوری کرد: پس با انجام تمرین‌های اینتروال با شدت بالا، افراد علاوه بر اینکه در هنگام ورزش کالری بالایی مصرف می‌کنند، مصرف کالری و چربی سوزی تا چندین ساعت پس از ورزش هم ادامه دارد؛ از تمرین‌های بی هوازی می‌توان به شنای سوئدی، اسکوات، لانج و تمرین با دمبل اشاره کرد که این تمرین‌ها باید به مدت یک تا دو دقیقه انجام شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین