کد خبر: ۲۰۷۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
وزیرخارجه آمریکا در گفتگویی مدعی شد که کاخ سفید به ترکیه برای حمله به شمال سوریه چراغ سبز نشان نداده است.
ناطقان: به از نقل پی بی اس، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا در گفتگویی اعلام کرد که واشنگتن به ترکیه برای حمله به سوریه چراغ سبز نشان نداده است.

 


وزیرخارجه آمریکا همچنین تصمیم ترامپ برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از شمال سوریه را برای دور کردن این نیروها از منطقه پرخطر عنوان کرد.


پمپئو در عین حال در این گفتگو از تجاوز ترکیه به شمال سوریه به صورت ضمنی دفاع کرد و مدعی شد که ترکیه نگرانی‌های امنیتی مشروعی دارد که باید به آن توجه کرد.

با وجود هشدارهایی که بسیاری در داخل آمریکا نسبت به امکان بازگشت داعش مطرح کرده‌اند، اما وزیرخارجه ترامپ در ادامه ادعاهایش نگرانی‌های گسترده از احتمال پیدایش مجدد داعش در سوریه را غیر واقعی عنوان و آن را رد کرد.

ادعاهای وزیر خارجه آمریکا در شرایطی مطرح شده که شب گذشته ترکیه حمله زمینی خود به شمال سوریه را آغاز کرد و اردوغان نیز این حملات را در حساب کاربری خود تائید کرد.

حمله ترکیه به شمال سوریه پس از آن انجام شد که چند روز پیش از آن کاخ سفید با اعلام خروج نیروهای خود از شمال سوریه اعلام کرد که در حمله ترکیه به شمال سوریه دخالت نخواهد کرد.

موضوعی که با انتقادات گسترده در محافل آمریکایی روبرو شده و بسیاری این موضع‌گیری ترامپ را به منزله چراغ سبز در برابر حمله ترکیه به شمال سوریه عنوان کردند.

منبع: مهر
برچسب ها: پمپئو ، چراغ سبز ، ترکیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین