کد خبر: ۲۰۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
رئیس اداره هپاتیت وزارت بهداشت گفت: وضعیت هپاتیت ایران نسبت به کشور‌های منطقه بسیار بهتر است.
ناطقان: رشید رمضانی، رئیس اداره هپاتیت وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت شیوع هپاتیت در کشور اظهار کرد: خوشبختانه با انجام اقدامات پیشگیرانه و تزریق واکسن هپاتیت ویژه متولدین جدید، وضعیت هپاتیت ایران نسبت به کشور‌های منطقه بسیار بهتر است و جزو کشور‌هایی هستیم که میزان شیوع هپاتیت در آن‌ها پایین است.
 


رئیس اداره هپاتیت وزارت بهداشت ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۵، تعداد ۳۲۵ میلیون نفر مبتلا به انواع هپاتیت شناسایی شده اند و خوشبختانه با تولید داروی هپاتیت در کشور، هیچ کمبودی در زمینه تامین داروی بیماران نداریم.

 

او افزود: برخی افرادی که به بیماری هپاتیت مبتلا می‌شوند جزو گروه‌های آسیب پذیر هستند که به دلیل اعتیاد و یا حضور در زندان، توانایی خرید دارو را ندارند.

 

رمضانی بیان کرد: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت این است که دارو‌های بیماران مبتلا به هپاتیت که جزو گروه‌های آسیب پذیر هستند را تهیه کرده و رایگان در اختیار آن‌ها قرار دهد.

 

رئیس اداره هپاتیت وزارت بهداشت گفت: در گذشته، هزینه تهیه یک دوره درمانی بیماری هپاتیت حدود ۸۰ میلیون تومان بود که اکنون با تولید دارو در کشور، قیمت این دوره به کمتر از یک میلیون تومان رسیده است.

 

رمضانی ادامه داد: وزارت بهداشت در زمینه حذف بیماری هپاتیت C، برنامه ریزی خوبی را انجام داده است و شناسایی بیماران مبتلا و درمان و مراقبت از آنها، جزو اقدامات از پیش تعیین شده برای حذف این بیماری است.


۳۲ میلیون ایرانی واکس هپاتیت B را دریافت کرده‌اند

رئیس اداره هپاتیت وزارت بهداشت افزود: در حال حاضر ۳۲ میلیون نفر از مردم ایران واکسن هپاتیت B را دریافت کرده‌اند و البته این به معنای مصونیت در برابر این عارضه نبوده و افراد باید مراقب رفتار‌های پر خطر باشند.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین