کد خبر: ۲۰۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته هر ۱۰ ثانیه یک زائر از گیت مرز خسروی خارج می‌شود.
ناطقان: سردار علی اکبر جاویدان در علت خصوص محدودیت های اعمال شده برای تردد زائران از مرز خسروی اظهار داشت: بستر ما در کشور و استان کرمانشاه برای ایام اربعین حسینی، بستر خوبی است و هم به لحاظ زیرساخت، هم مسائل ترافیکی و هم به لحاظ ترافیکی هیچ مشکلی نداریم.

وی افزود: مشکل زیرساخت های کشور عراق است چرا که بستر در کشور عراق بسیار محدود است. برای مثال آنها اعلام می کنند ما بیشتر از ۱۰ هزار یا ۲۰ هزار نفر نمی توانیم خدمات دهیم و از طرف دیگر ما دوست نداریم زائران به آن سوی مرز رفته و در مضیقه و شرایطی قرار گیرند که اذیت شوند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به موارد مذکور ما مجبوریم به اندازه توافقی که با کشور عراق داریم، اجازه خروج را به زائران دهیم.

وی با اشاره به خروج ۲۸ هزار زائر از مرز خسروی طی روز گذشته گفت: امروز نیز تاکنون حدود ۲۳ هزار نفر از طریق این مرز از کشور خارج شده اند.

این مسئول تصریح کرد: امروز نیز نهایتا بتوانیم تا همان ۲۸ هزار نفر اجازه خروج دهیم و از ساعت ۱۳ نهایتا خروج از کشور به سمت عراق را متوقف کنیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در خصوص امنیت منطقه خاطرنشان کرد: امنیت بسیار خوبی نیز حاکم است و هم اکنون از طریق دوربین ها و مرکز پایش تصویری این موضوع را رصد کردیم.

وی تصریح کرد: به دلیل محدودیت هایی که وجود دارد، مجبور هستیم در برخی نقاط از جمله ورودی شهر اسلام آباد زائران را به سمت مرز مهران هدایت کنیم.

سردار جاویدان با بیان اینکه فعالیت مرز مهران به صورت ۲۴ ساعته فعال است، گفت: در ۲۴ ساعت بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر از این مرز عبور می کنند و شرایط نیز شرایط خوبی است و کشور مقابل نیز نهایت همکاری را در آنجا دارد و موکب ها در آن سوی مرز دایر هستند و خدمات نیز خدمات خوبی است.

وی خاطرنشان کرد: در مرز خسروی و این سوی مرز در استان کرمانشاه خدمات ما، خدمات خوبی است اما به دلیل اینکه در آن سوی مرز جهت انتقال زائران مشکل داریم، و کشور عراق نیز بیشتر از این تعداد را نمی پذیرد و به دلیل اینکه آنها میزبان بوده و ما میهمان هستیم، مجبوریم تابع شرایط آنها باشیم و به اندازه ظرفیت اعلام شده نسبت به ترخیص و اعزام زائران اقدام کنیم و مابقی نیز یا باید در قصرشیرین اسکان کنند و یا برگشت خورده و از مرز مهران عازم شوند.

این مقام انتظامی به زائران توصیه کرد؛ علاوه بر توجه به شرایط مذکور، ضوابط و مقررات راهنمایی و رانندگی را نیز هم در داخل و هم کشور مقصد رعایت کنند. همچنین از مدارک هویتی، ارزی که به همراه دارند و همچنین گذرنامه هایشان مراقبت کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تاکید کرد: توصیه های که ما به زائران داریم جهت رفاه حال خود این عزیزان است.

وی در خصوص اینکه آیا ساعت کاری در مرز خسروی افزایش می یابد، گفت: اگر توافقنامه ای در این زمینه منعقد شود و ساعات کاری، بعد از اذان باشد، ما این آمادگی را داریم.

سردار جاویدان افزود: هر ساعتی که توافق کنند، نه تنها ما در ناجا، بلکه همه سازمان ها این آمادگی و هماهنگی را خواهند داشت اما اقدامات ما در گرو همکاری کشور عراق که هم مرز ما و میزبان زائران بوده، است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه گیت های ما نیز آمادگی کامل در این زمینه را دارند، گفت: ما هم اکنون ۵۸ گیت در مرز خسروی داریم که به دلیل عدم هماهنگی در آنسوی مرز از ظرفیت همه آنها استفاده نمی شود و ۵ تا ۶ گیت از گیت های ما خالی است.

وی تاکید کرد: به دلیل هماهنگی با آن سوی مرز حداقل طی ۱۰ تا ۲۰ ثانیه یک زائر از گیت ما عبور می کند. ما زائرانی را نیز داشته ایم که ظرف ۴ تا ۵ ثانیه از مرز عبور کرده اند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: زائران از گیت های ما در داخل کشور به سهولت عبور می کنند اما در آن سوی مرز با مشکل مواجه می شوند.
منبع: مهر
برچسب ها: خروج ، زائر ، مرز خسروی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین