کد خبر: ۲۰۷۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مسؤول برنامه کشوری کنترل دیابت وزارت بهداشت گفت: چاقی بیماری رو به افزایش است و همراه با خود ١٩٥ عارضه ایجاد می‌کند.
ناطقان: فاطمه قائمی، مسئول برنامه کشوری کنترل دیابت وزارت بهداشت با بیان اینکه ۱۱ درصد از جمعیت کشور، بیماری دیابت دارند، از چاقی بیش از نیمی از بیماران مبتلا به دیابت در کشور که بالای ۵۰ سال سن دارند، خبر داد.

وی افزود: به صورت کلی ۲۵ درصد از بیماران مبتلا به دیابت، چاق هستند.

مسئول برنامه کشوری کنترل دیابت وزارت بهداشت با بیان اینکه چاقی خود، بیماری است، گفت: این بیماری ارتباط تنگاتنگی با دیگر بیماری‌ها همچون بیماری‌های قلبی و عروقی، پرفشاری خون، دیابت و دیگر بیماری‌های غیر واگیر دارد.

قائمی افزود: به منظور کنترل بیماری‌های غیرواگیر که بسیار خطرناک و در واقع غیر قابل درمان هستند باید از چاقی، پیشگیری و در صورت ابتلا درمان شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه چاقی، بیماری رو به افزایش  است و همراه با خود ١٩٥ عارضه را ایجاد می‌کند. ما توصیه می‌کنیم همه افراد، ورزش و فعالیت کافی داشته باشند؛ چون یکی از مهمترین عواملی که می‌تواند در  بروز بیماری چاقی و دیابت پیشگیری کننده و درمانی باشد، فعالیت کافی است که متاسفانه بسیاری از کودکان ما این فعالیت را ندارند.

مسئول برنامه کشوری کنترل دیابت وزارت بهداشت افزود:  همچنین کودکان ما  دارای رژیم غذایی سالم که همراه با ورزش انجام شود، نیستند ولی اگر  رژیم غذایی و ورزش کافی باشد در بسیاری از مواقع می‌توان از بروز چاقی جلوگیری کرد.

دهکده تندرستی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بخش خصوصی در ارگ تجریش پذیرای علاقه‌مندان است.
منبع: فارس
برچسب ها: چاقی ، بیماری ، بدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین